Årets første rose!!!!

Fiiine Poppius!

På lørdag 4 juni (for the record), på vei til Ramme spottet jeg en rose i beddet mitt. Jippi! Jeg rakk ikke å avbilde den da, eller søndag eller i går mandag. Men nå i kveld etter mørkets frembrudd listet jeg meg ut med lommelykt og rosesaksen.
Den ble nok litt tatt på sengen, men strålte stolt når den kom inn i en liten vase og står nå og stråler på nattbordet mitt!

Rosen Poppius er en av mine absolutte favoritter. Mest fordi den er så tidlig, men også fordi rosene er ryddige, nesten enkle, dufter forsiktig men nydelig, har vakre vakre nyper og blir stor og flott på null komma svipp. Litt sykdommer har den hvert år, men ikke mer enn at jeg kan knipe noen blader.

Therese Bugnet og Flammentanz slo ut første knopper i dag også, men de har så få ennå, så de fikk ikke være med inn :)


Kommentarer

Så lekker rose! Ja, nå kommer rosene for fullt hos meg også.. de fleste står i fargede knopper, klare til å springe ut:o)

Jeg legger meg til som følger og bloggvenn:o) Ta gjerne turen innom meg også, om du er glad i blomster og (og litt annet) ;o)

Ha en fin Onsdag!
Heleneklem
Unknown sa…
Å så rosa og fin ,her tar det nok en uke eller to før jeg ser rosene mine.
Det er så mange små og store gleder vi som er blomster og hagegale har,.
Kos deg og ha en fin dag, Marit.
Berit sa…
Nydelig! Jeg liker også Poppius så godt. Min står ganske skyggefullt, så hun har ikke slått ut enda. (Min første og så langt eneste ut er forresten Louise Bugnet, jeg har nettopp lagt ut et innlegg om henne.)
Lin sa…
Så koselige meldinger! Ha en fiiiin dag dere og! Og kooos dere med rosene!
Stein sa…
Vakker rose :-) Den skal jeg skrive opp i "må ha" boken min :-D
Ha en fin dag Lin!
Lin sa…
Den er virkelig vakker, men be warned:
Blomstene er små
Min får ofte svartflekk og lus selv om den står i knallgod jord i god sol.
Den er ikke remonterende

... men utenom det er den nyyyyydelig!