Den aller beste TV-serien

Jeg ser MYE TV-serier. Ca to episoder hver dag. Jeg har mange favorittserier, men den absolutt største er "The Good Wife".
Nå har den også gått henn og slått West Wing i min bok. Og jeg som ikke trodde at noen serie noen gang kunne bli så god!

Den:
er varm og fin
Alicia har en nydelig ro over seg, som gjør at man ikke får grep om henne med en gang
et utrolig flott persongalleri som stadig byr på overraskelser
lekre skuespiller prestasjoner
Flotte dialoger... alle de tingene du burde ha sagt..

Serien er spennende, varm, vittig, tolmodig og aldri halsende.
Alicia og statsadvokaten

Plottet er som følger:
Alicia er Statsadvokatens kone. Statsadvokaten har sex med en masse horer og har testet ut litt narkotika. Pressen får nyss om hendelen og blåser det hele opp på skikkelig tabloid vis. Og midt i det hele står Alicia. Hennes mann i fengsel, huset ut for salg, og hun må for første gang på mange år tilbake i vanlig jobb og være mor for to tenåringer på toppen.... alene.

Jeg har nok ikke avslørt så mye da alt dette skjer i den første episoden.
Det er altså ikke statsadvokaten det handler om, men Alicia.

Alicia spilles av en glitrende Julianna Margulies som har gjort endel tidligere, men som jeg aldri har hørt om før denne serien. Statsadvokaten spilles av Chris Noth (Mr. Big). En annen fantastisk skuespiller i denne serien er Allan Cumming som spiller statsadvokatens rådgiver Eli Gold. Han er helt utrolig! Han spiller forøvrig dørvakt i Burlesque. Han gjør utrolig mange forskjellige karakterer!

Serien har vunnet Emmys, Golden Globe, SAG og TCA priser. Særlig Julianna har fått mye priser. Velfortjent!

Serien er aller mest en advokat serie som kan sees i fri rekkefølge. Man MÅ ikke ha med seg alle episodene, men jeg anbefaler selvsagt å se alt!
Den er i salg på DVD på play.com og platekompaniet

Serien passer både kvinner og menn, men har 15 års aldersgrense i USA. Jeg tror ikke den er så fæl å se, men det er kanskje litt vel mye dialog for kids og tenåringer. De går nok litt lei.
Alan Cumming shaply dressed som alltid!

På jobb for første gang på mange år!

Kommentarer