Sunn nam nam sommermat!

Jeg er ikke så veldig vågal når det gjelder å lage asiatisk mat hjemme selv. Jeg spiser det ofte på restaurant, men ikke så mye hjemme. Så da var overraskelsen ganske stor da jeg plutselig sto i kassen på ICA med Satayspyd i kurven. Halv pris og greier. Og nå etterpå har jeg aldri lyst til å grille noe annet! Nam nam nam det var supergodt! Kjøttet hadde en fruktig saftig smak selv etter litt tid på grillen!

Jeg leste på pakken at Yoghurt naturell, salat, ris og Mango Chutney skulle passe til, men siden jeg ikke er så glad i ris, hoppet jeg bukk over den. Dette ble derfor mitt måltid i dag: 
2 Satayspyd grillet på grillen
2 blader romanosalat
1/2 rød paprika
1/4 del agurk
1 stilk vårløk
1 ss Yoghurt naturell
1 ss Mango Chutney

Og etter hva jeg kan forstå blir hele denne mektige middagen under 300 kalorier!!!!! Og ikke var det carbs heller for de som er redd det. Jeg brukte sirka 12 minutter på å lage det hele :)

Jeg trodde ikke jeg skulle bli mett av bare to spyd, men det ble jeg virkelig. 4 holder altså til 2 voksne, evt kan man spise det 2 dager på rappen!

Dette blir nok min sommerrett nummer 1. 







Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Det så jammen godt ut! Takk for tips!