Downton Abbey intrykk og innhold fra Sesong 2

Da har jeg vært så heldig å fått se første episode av min favorittserie Downton Abbey.
Jeg lover å ikke avsløre noe viktig i denne posten! 

Serien sendes av ITV UK, og har nyss nådd Guinness rekordbok med sin suksess.  "Attracting the highest critical ratings for a TV show" Vippet Mad men ned fra podiet ;)
Downton fikk også nå 6 Emmys i helgen. Veldig stas!

Over 9 millioner Briter overvar premiæren som ble sendt nå på søndag.

Til Norge senere i vinter
Denne sesongen skal sendes på NRK senere i vinter. Noen sier oktober, men det tror jeg er Sesong 1 omigjen. Ser ut for at Sesong 1 sendes igjen. Les NRK sin Downton Abbey side her > 

Skulle jeg gjette så sender NRK denne på nyåret samtidig som USA setter den opp. Alle andre tips mottaes med takk!

Første episode sesong 2
Krigen er kommet og alle i Downton er berørt. Fattig som rik.

Downstairs blir det nok en gang bråk rundt Mr. Bates. Han er bare så veldig galant og oppofrende. Sånne menn tror jeg ikke finnes lenger. La oss håpe hjertet hans er på rette staden når han nå nok en gang sårer Anna.

The Earl of Grantham himself er rastløs og føler seg unyttig siden han ikke får dra i krigen. Andre, som Cousin Matthew har ikke det problemet, og episoden passer også for dem som liker tunge krigsscener. De er ikke sååå lange da, heldigvis.

The Countess of Grantham (Maggie Smith) er mest opptatt av å ha alle blomstene på stell. Den søte Lady Sybil deler sin fars rastløshet og går drastisk til veis for å hjelpe til som frivillig.

Det er mye fokus på å delta vs ikke delta i krigen, og da mest for hver enkelt person, gammel som ung. De modige, de feige og alle i mellom. Virkelig mye å fordøye etter denne episoden som ikke bare var ren underholdning, men også litt nyttig og tankevekkende å se.

Her er en trailer: 

Om den ikke virker, se trailern her >



Noen bilder: 




.

Kommentarer

Anonym sa…
Hei!

Likar godt bloggen din. :) Eg er og glad i England, engelske hagar og såkalt engelsk kostymedrama. Gler meg til Downton Abbey kjem tilbake, den er veldig bra!