Shopping i Guildford

Ja så har jeg altså gjort litt research i forbindelse med juleshoppingstur til en koselig by utenfor London som heter Guildford. Den har nesten alt London har, men er litten ala Tønsberg. Universitetsby, så byr på masse deilige restauranter og barer.
I forbindelse med jobben har jeg fått litt ekstra til lommeboken i desember som jeg ikke hadde budsjettert inn noe sted, og da ble det tur og kanskje en ting eller to på meg selv. Pappa er så snill og sender meg og mamma avgårde.
Jeg har vært i Guildford mange ganger før og er rimelig kjent. Og dermed vet jeg at det tar litt tid å få med seg alle de koselige butikkene. Så jeg har gjort slik jeg alltid gjør... drevet litt ekstremresearch. :)
Hvilke butikker er verdt å poppe innom?
Vel jeg har satt sammen noen plagg jeg liker fra de forskjellige som huskeliste. Og NEIDA, jeg skal ikke handle alt dette. Jeg har følgende liste over ting det er lov å kjøpe, men antakelig bare 2 eller 3 av dem:

1. Bra dress (altså en kvalitetsdress som jeg kan ha i mange år)
2. Kjole til julaften (varm til kald hytte)
3. En lekker topp til pene anledninger
4. En cardigan
5. Støvel eller sko med hel
6. Varm utejakke


Jigsaw
Jigsaw er min hoffleverandør på pent jobbtøy. Se for deg dressen under med den stripete toppen inni med det røde belte utenpå jakken! Fiiiint! Ipadvesken er også superfin! Dressene til Jigsaw har supergode snitt og deilige tykke stoffer som faller flott. En dress ligger på rundt 3000,- så superbillig er det ikke. Dog holder og holder og holder de. Men står det ikke vask i maskin, ja så IKKE gjør det! Jeg snakker av erfaring! :(
Shopping in Guildford - Jigsaw








Toast

Toast har jeg ikke vært innom før! Jeg er derfor veldig spent etter nesten ha mistet pusten flere ganger på deres websider! De har slik britisk landlig stil som jeg elsker, men så er det rene maskuline snitt i feminine stoffer og med en moderne touch! Me like!






Reiss
Reiss er også en butikk jeg bare har løpt forbi mange ganger, ikke vært innom, men de har så mye lekkert og litt klassisk! Spennende!
Shopping in Guildford - Reiss


Barbour
For 3 eller 4 år siden kjøpte jeg en utrolig deilig voksjakke på Barbour og den har vært min beste venn i all slags vær, og slikt får man godt merkeforhold av! Jeg elsker Barbour og en tur innom er selvsagt! Den sorte ullkåpen er utrolig flott!
Shopping in Guildford - Barbour


Superdry
Kjærsten min introduserte meg for kule Superdry. De er litt sånn som Moods of Norway. Deilige myke komfortable klær i den litt sporty stilen. Kvaliteten er knall, men prisene er litt i høyeste laget for kosedresstøy!
Shopping in Guildford


Jack Wills
Mer dyrt kosetøy fra gode Jack Wills. Noen av mine absoluttefavorittplagg har jeg kjøpt der. Er liksom et slikt studentmerke, men få studenter har råd siden prisene også her er litt Moods. Har ett lass av kule accessories, så her blir det nok litt julegavehandling!
Shopping in Guildford - Jack Wills


FatFace
FatFace har jeg ikke likt noe særlig før, men så tilbragte jeg noen halvtimer i et av deres prøverom på Gatwick i påvente av fly, og mange av klærne er gode både i kvalitet og størrelse. Samme sjanger som de to over, men langt rimeligere! Masse koselige smykker og vesker også!
Shopping in Guildford - FatFace


Dorothy Perkins
Dorothy Perkins er litt som HM i pris og kvalitet. Snittet er kanskje hakket bedre, men ikke mye. Skoene er dog utrolig kule og kjempegode på pris! Holder sirka 3 sesonger ved bruk 2 ganger pr uke, er min erfaring!
Shopping in Guildford - Dorothy Perkins



I tillegg blir det julegavehandling! Blir nok å titte på accessories i motebutikkene, deilige sjerf på Barbour, godt prisede kosmetikk på Boots og en tur innom Habitat er et must! Topshop, NoaNoa, French Connection, Urban Outfitters, New look, kew og Monsoon. Gaver bør man også kunne finne på deilige Crabtree & Evelyn, Jo Malone, Molton Brown og Neals Yard som alle har egne butikker i hovedgaten! Og milde himmel så stas dette blir.
Jada jeg ser at dette blir vel mange butikker på en dag, så her må man prioritere! Hardt!



Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Hørtes deilig ut med en slik kosetur før jul, jeg er dog nesten ferdig med julegavehandlingen og vet av erfaring jeg synes det er vanskelig å handle utenlands til jul...er så redd for at mottaker ikke skal like gavene..
Lin sa…
Jaaa deilig!!
Jada litt tricky, men tenker at om jeg kjøper litt sånn hansker, luer, vanter, smykker og toalettsaker så er det jo forbruksvarer, og sikkert blir vellykket! :)
I hope! ;)