Første sådd 2012

Så da har jeg plutselig kommet i gang med sådden. :)
3 potter ut og 3 potter inn.
Også har jeg tatt ca 9 stiklinger av en duftpelargonia og mine svære Dronning Ingrid i forbindelse med en hard klipp :)

Følgende ble sådd og satt ut i dag:
Alpestikle - Eryngium alpinum 'Blue star'
Makedoniarødknapp - Knautia Macedonia
Allium ukjent - navnet på posen er visket ut :)

Følgende ble sådd ute i lukkede beholdere med luftehull
Kornblomst - Centaurea cyanus 'Blue boy'
Hagepoppelrose -  Lavatera trimestris
Cardiocrinum giganteum (tar maaange år før kommer i blomst)

Følgende er sådd inne i dag:
Cenolophium denudatum
Calamagrostis brachytricha
Blodbeger


Jeg vet at flere av disse ikke trenger frostbehandling, jeg gjør det fordi jeg "MÅ så noe nå" og regner med plassmangel i kjelleren utover våren. :)


Kommentarer

Mia sa…
Ja, noe må sås bare man kommer over nyttår, helt enig. Og du, downton abbey, finns den at få bestilt? må sjekkes nærmre :)