fredag, april 13, 2012

Bra dag på messa


I dag var jeg hele dagen på hagemessa. Storveis altså!
Like stas som jeg håpet! Altså langt bedre enn et hagesenter og veldig bra siden vi bor i hageUlandet Norge ;)

I allt som skjedde glemte jeg helt bort å ta bilde av Hagegalstanden. Men det gjorde fine Gyldenlakk som jeg endelig fikk gleden av å treffe. Se bilder fra messen på hennes blogg >
Som du kanskje så på hennes bilder var det virkelig tynnt med planter på standen så jeg håper det blir mer der i morgen! Jeg skal fra 14 og ut! :) Kanskje vi sees?


Her er noen bilder fra dagens runde:

Den absolutt beste standen! En hollansk knoll og rot stand! Prisene var ikke magiske, men helt fint! Ta med kontanter og varebil! :)

Røtter
Hmm tenkte jeg, sånne røde amaryllus i hagen. Tja, hvorfor ikke. 

Men røde var de ikke, men fine var de, og i drivhuset mitt er de nå :)



En av designhagene fra Vea. Med små banker kledd i takløkmatter, fylt med grønnsaksplanter. Armeringsjern var veldig fine og stukket i og over og nedi på andre siden av en sti. Her kan jo bønner og slikt klatre over! Armeringjernene var virkelig et godt matriale til dette. Noen som vet om de er vanskelige å bøye og få tak i?
Mer fra samme Vea hage!

Denne og. Jeg synes armeringsnett som disse er utrolig flotte klatrestativ, men de er jo litt triste. Da er det jo sååå smart å leke seg litt med pynt! Her med tykk rosa hyssing og kvister med god farge! :)

Denne stien med tråkkheller i forskjellig størrelse og farge var fiiiin synes jeg! 

Denne kunne jeg godt hatt som skille mellom oss og naboen i stede for det teite nettinggjerde! Jeg fant ikke noen priser, men det så dyrt ut :)



Jeg ble veldig glad når jeg fant Mykorrhiza i Norge. Da slipper jeg jo å ha med det fra England!  Gardeners word begynte å vise dette frem for et par tre sesonger siden. Skrøt så veldig av dette pulveret de drysset på røttene på planter de plantet. Både Monty, Alan, Carol og de fleste andre av de store Engelske hagekjendisene trekker rundt på bokser og poser med dette. Så da jeg fant det på et hagesenter på Wisley måtte jeg jo teste. Det er altså et stoff som øker plantenes næringsopptak, og finnes naturlig i jorden.  Jeg synes det hjalp MASSE, men jeg gjorde aldri noen skikkelige forsøk. Men nå er det altså i Norge også. Koster rundt 65 for en liten pose og 200 for en stor. De holder et par år også. Les mer på mykorrhiza.nohttp://www.mykorrhiza.no/

Helen Fredholm var på plass, hakket mer norsk i år enn i fjor. Hun har virkelig sansen!

Mamma og jeg prøvesatt endel møbler og denne lille gruppen til den nette sum av nesten 9000,- var favoritten. God nakkestøtte og puffer. :)

Denne Trollhasselen er på ønskelisten!

7 kommentarer:

Moster sa...

Hei, Lin, du får enkelt kjøpt armeringsjern på byggvarehus - i forkjellig tykkelse, mener jeg.

Jeg har brukt nett, å pynte de med kvister var en knall idé!

Tigertina sa...

Ååå, så mye flott! Nå gleder jeg meg enda mer :D
Armeringsjern får du, som Moster skriver, tak i i stort sett alle steder som fører bygg eller hagevarer :)

Ninni sa...

Nei, var du på messen i går altså? Det var jeg også! Og Linda Hagedrømmer :) Synd vi ikke bumpet borti hverandre. Så bra at Mykorrhiza er å få tak i her, det visste jeg ikke. Takk for opplysningen :)

Håper alt står bra til med deg og Bilbogutten. Bimbo avslutter 6 ukers antibiotikakur i dag uten at de har fått bukt med utslettene. Så det veeeldig godt da han ble klippet sommerkort på torsdag. Isj. Han går også på diett med reinsdyrkjøtt, men for å se om det hjelper på allergien må den først slås ned 100%. Så da blir det nye kur om noen uker igjen med en annen antibiotika. Stakkar liten kropp. Men han er glad og spretten :)

Vivi sa...

Mange herlige bilder fra messa. Jeg tar turen innover i dag og gleder meg veldig.

Ranten sa...

Takk for at du deler på messeopplavelsene. Veldig kjekt for oss som av ulike årsaker ikke kan komme :) Jeg sto på stand på hagemessen i Bergen og solgte løker for en nederlender. Kanskje det er samme mann?

Bille sa...

Takk for flott rapport! Spennende å lese litt om hva som skjer på messen, siden jeg likte meg der i fjor, og ikke har kommet meg dit ennå i år. Mange fine ideer!

Lin sa...

Tusen takk for masse armeringsjerntips!
Det ble sykkelkjøp i stede for armeringsjern denne dagen, men time will come! ;)

Ja hagemessen var stas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...