Dag 1 Cranbrook med bilkjøring til Sissinghurst!

Ja det var spennende! Tre ganger kjørte jeg nesten litt på feil side i løpet av et par timer på veien. Med en konsentrert mor på pasasjersiden gikk det flott alikevel! Det jeg sliter mest med er å vite hvor masse plass bilen tar når jeg møter andre biler på smaaaale veier. Golfen jeg kjører har automat og er veldig snill! Pål du kan godt kjøpe Golf alikevel! Bare den har sånn iphonekontakt ved midtarmlenet som går til steron!

Vårt Bed and Breakfast er utrolig flott og vi bor hos en gartner og hans kjærest. De skal begge være med oss på Sissinghurst og The Great Dixter i morgen!

Da det er The national Garden week her, er det masse aktiviteter denne helgen. Tulipfestival og plant fair skilter langs veien!
Vi måtte en svipptur innom en Plant fair på Sissinghurst i dag også, så det ble første stopp etter flyplassen!
På Sissinghurst sin egen plant shop, solgte de bluebells i potter slik jeg kjøpte til mamma, snuffeldyret og meg i Edinburgh. Jeg trodde våre døde av medfarten med flighter uten jord og slikt. Men i dag, her, så var de akkurat like slitne som våre er om ikke mer. Damen som jobbet der sa at slik var de alltid etter å ha blitt satt i potte. De kommer seg fint neste år mente hun og jeg begynte nesten å gråte :)

De solgte også sånne topper til å samle bambusstenger i tipi i kjøkkenhagen. Se bildet under!!

Fant også en masse "lagt hekk" på Sissinghurst! Kommer til å bli sååå fint!

Cranbrook her i Kent er en nydelig liten historic market town. Pussig nok er trehus ganske vanlig her nede, det har vi ikke sett i Surrey. Masse vindmøller også!

Ser du bildet med alle bøkene? Det er tatt fra sengen min! Hagebøker ann mass her, sikkert over 100!!!

Gleder meg veeeldig til i morgen!

Kommentarer

Moster sa…
Hei, Lin, dette ser jo kjempegøy ut! Så flott at du lar oss "bli med" på turen.
Men hva i all verden er "lagt hekk"?
Lin sa…
Det er litt vrient å forklare, men kanskje er det oldemoren til skigard, bare den er levende? Jeg har skrevet om teknikken på bloggen, så følg lenken under og se om du forstår:
http://linsin.blogspot.co.uk/2011/04/hekkelegging-hedgelaying.html?m=1