Hjemme i hagen er det også vår

Gosh så masse som har skjedd i drivhuset og i hagen siden jeg dro.
Magnoliaen har sprukket opp knoppene, løkene fortsetter å springe ut, fiolen Tiger eyes er ute og drivhuset renner helt over.
Patriarken har vært sååå flink med drivhuset mens jeg var borte. Ikke noe er dødt, ingen lus og alt er bare booming!

Min nye Haws kanne!! Ern ikke fiiiin? Den var håndbagasjen min hjem fra England!

Pulmonaria ligger slengt som en rosett. Hvordan får jeg den til å stå opp, har jeg ikke gjødslet nok?

Hva er dette?

Jefferson dubia

Hmmm dette ser jo ut som pinsesliljer, men jeg husker ikke å ha plantet dem. Distre!

Ikke i fokus, men guuuul alikevel

Denne heter Tiger eyes og er en staude. 3dje året nå!

Sydbøken min er i gang også. Selv i regnet lukter den kjempegodt!

Sist men ikke minst! Magnolia stellata knoppene har sprukket opp og er sååå vakre!

Kommentarer

Bille sa…
Herlig å gå på oppdagelsestur etter noen dagers fravær! Mye på gang hos deg, Magnoliaen får sikkert mest oppmerksomhet nå framover, om ikke de 2 nysgjerrige rosettene - aner ikke hva det er, ligner på Frytle, men de ser for store og kraftige ut. Kos deg!
Artig å komme hjem når alt står bra til med småplantene og våren er godt på vei! Du hadde sikkert en kjempefin tur :-)
Turid sa…
Så mye som skjer hos deg, våren er herlig. Det er litt senere her, men den som venter på noe godt. Om du har tid kunne jeg tenkt meg en liten omvisning i drivhuset ditt på bloggen igjen, likte drivhusfilmen så godt.
Ha fine hagedager, Lin.
Mari Anne sa…
Kult med staude stemor. Setter den frø? I så fall...trallala.
Lin sa…
Jah vi hadde en magisk tur og jeg savner turen veldig!

JA jeg skal lage ny film. Kanskje i helgen!

Ellers tror jeg kanskje at jeg har noen Tigerøyefiolfrø og jeg deler gjerne om jeg har noen.
Om ikke så får jeg til høsten for den setter frø. Veldig vakre frøbelger har den også. De er som en blomst i seg selv!