Drivhuset og kjøkkenhage status - video

Ja nå har vi nådd mitten av juni og jeg har tatt en titt i drivhuset og ute i kjøkkenhagen. Det gror så det knaker i drivhuset og jeg er virkelig sååå glad for det. Dette må da være den beste bursdagsgaven jeg noen gang har fått! Såå mye glede det gir meg. Det eneste jeg savner nå er å kunne stå der inne å prikle og potte om når det regner. Men men man kan ikke få til alt. Tomater er main attraction i år. Om jeg synes det blir for mye, beholder jeg bordet der inne neste år. 

Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Takk for titten! Mine sukkererter er bare sorgen i år, har nå sådd inne og gitt opp utesåinga. Spiser iberiaen opp mye av avlinga di ute?
Turid sa…
Veldig gøy med filmatisert oppdatering av kjøkkenhagen din, så takk for det. Plantene dine har jo kommet så langt, her er det meste smått enda, det lønner seg nok med drivhus. Det er heldigvis på planene i høst.
Nyt helga og hagen Lin :)
Lin sa…
Takker!

Nei har ikke slitt med Iberia på sukkerertene, men jeg har opphøyde bedd, kanskje det hjelper litt?
Linda sa…
Herlig med drivhus, det blir nok mange gode hagestunder der:)

Et spørsmål: Jeg skal til court hampton flowershow, og er litt ute etter gode rimelige tips til overnatting. Det er jo greit nok å et hva som helst overnattingsted, men jeg kunn eliksom ønkset meg noe litt kosleig, men rimelig. Jeg har hørt om bed and breakfast for garden lovers, men kan ikke finne noen i london... nå er jeg ikke så kjent med stedsnavnene i området... Har du noen gode tips?
Lin sa…
Linda:

Gosh så smart du er! Har hørt så mye flott om det showet!!!

Når det gjelder overnatting, så er jeg nesten like blank som deg på det området. Jeg er ikke noe glad i London, og selv om HC ligger i Surrey så er det for nærme og dyrt for meg.

Hadde jeg vært deg hadde jeg helt klart leid en bil eller vært forberedt på å busse eller toge litt for å komme til billigere og koseligere. Jeg hadde jo helt klart valgt å bo på Rookery Nook (der jeg alltid bor) Ikke noe hagemekka, men vakkert og rolig etter kaosdager på showet.
Å komme seg fra Rookery Nook i lille Shere til HC vil innebær en buss inn til Guildford også direkte tog derfra til HC (går 2-4 ganger hver time). Det går dog også ann å spørre innehaverne hvor mye de skal ha for å evt være litt taxi.

Leier du bil kan du jo legge inn en hage ala Sissinghurst eller Dixter på samme turen dah :)

Tripadvisor er mitt prefererte verktøy i leting etter B&Bs. Du kan også lete i kart, noe som forenkler kraftig når man vil vekk fra moroveier og nærme tog feks. :)

Har også hørt at Epsom og Leatherhead er ok steder, men har ikke vært der før. Ligger koselige hoteller i Guildford også.

Send meg gjerne en epost på lin@paal.org om jeg kan hjelpe noe mer. :)


Rookery Nook:
http://rookerynook.info/
Sunniva sa…
Så masse fint du har i kjøkkenhagen din, og det har kommet så langt allerede. Herlig å kunne høste inn så masse godt,kortreist, ferskt og usprøytet.
Mari Anne sa…
Gosh så langt alt er kommet hos deg. Her stanger det litt enda, men vi kommer nok i mål før høsten likevel.
Disse filmene dine er så flotte. Ser det er mange ute i bloggverdenen som har tatt etter, med vekslende hell. Det funker veldig mye bedre når du forteller om hva vi ser.