Gjøremålsliste for hagehelg


Denne helgen skal jeg henge en del i hagen. Ikke bare min heller. Vi skal til Ramme Gård mamma og jeg! Og der skal jeg handle en masse økologiske kortreiste grønnsaker og honning. Også litt planter dah! ;)

Her er listen over det jeg skal gjøre denne helgen:
* Fjerne visne roser, rhododendron, Cosmos og erteblomster
* Beskjære rosene som ikke remonterer (bare litt)
* Luke rosebeddet
* Ta opp gulerøtter og rødbeter
* Ta opp Blå Kongo potetene
* Rigge opp varme i drivhuset slik at jeg kan hjelpe tomatene litt på tampen
* Legge ferdig kanter på trekantbeddet
* Rydde i hageredskap i boden
* Røre komposten
* Høste siste rest av sukkererter og hestebønner
* Sanke frø fra akeleier, bønner, tomater, revebjeller, kornblomst og andre klare frø jeg finner på veien.
* Telle over hvilke planter som skal inn på planterommet før frost

Gosh, ja dette blir visst ikke en hvilehelg....
:)

Her er en litten film om hvordan du kan plukke ut frø av dine tomater.
Jeg gjør det når jeg skal bruke dem i en salat :)

Kommentarer

håper vi sees i morgen!
Men å begynne å telle over overvintringsplantene allerede da, wow!.... pesimistisk til høstens varme? ;)
Lin sa…
Hehe joda kanskje litt pessimistisk. Skal nok rydde plass i kjellern i planterommet en av dagene. Håpet er at noen av dem kan plantes ut denne helgen i stede for å overvintre inne, men jeg tviler. Jeg har en gjen Wall Germander (vet ikke norsk navn) som vokser såååå sakte. :(
Sunniva sa…
Ser ut som du får en travel helg :-) Fint med alt som er gjort da. Og det var sikkert fint på Ramme, var der for to år siden, helt supert sted. Fortsatt god helg:-)