Første hagestatus 2013

Så fort nissen har snudd i døra så roooper jeg på våren!
Og i år intet unntak!
Gosh så stas med litt vårtegn i hagen...

ENDELIG! Det ser altså ut som at Magnolia Stellataen jeg kjøpte som litta endelig har blomsterknopper på. Helt telt hele 6 knopper. Kjøpte denne på Ramme gård for 5 år siden og har aldri hatt blomster før. Veeeldig spent!

Såååå fornøyd jeg var med disse oriantalske orange valmuene når vi flyttet inn her. Nå er dette stort sett det eneste jeg liker ved dem. De er tidlig påån. :)
Om du ser nøye kan du se små snøklokkespirer i jorda rett bak. Ser du dem?
Jeg kaller dette beddet for varmebeddet for det er så vedlig mildt i denne lille kroken. Her ligger det nesten aldri snø og plantene stortrives her selv om de er H1-H2. Og egentlig bor vi i H3-4. 
Santolinaen putrer ufordrødent avgårde i snøen. Synes det er topp her i H1 beddet om vinteren. 

Kommentarer

Vivishagerom sa…
Tenk å ha vårtegn rett etter jul. Jammen er det stor forskjell her i landet. Nyt det! Klem Vivi