En ny bestevenn



Ganske nøyaktig et halvt år siden mistet jeg min fine bestevenn Bilbo. Og nå selv om vi kanskje ikke var heeelt klare, så dukket det opp en perfekt hund.
Hun er tispe, hun er ikke helt valp (6 måneder), renslig, sosialisert, rolig, spretten, nyskjerrig, tøff, vurderende, hvit, liten og utrolig vakker.
Hun er en Dvergschauser. De går for å være en stor hund i liten innpakning. Vi håper det!

Denne gangen er eierforholdet delt. Jeg deler den med Jacob og Mamma. Jacob trenger hjelp med lekser og mamma trenger en turkompis, så dette blir jo full klaff hele veien rundt.

Jeg kjenner ikke rasen. Jeg har aldri hatt valp. Jeg har ikke mye tid til å virkelig være masse hjemme med henne i sommer. Hun må rett og slett bare henge på i vårt travle liv. Jeg håper det passer henne og at hun ikke blir stresset av å bli hevet rett fra mor til en travel familie.

Vi starter valpekurs allerede en uke etter vi får henne. kremt. Ja skal tidlig krøkes sier man.
Jeg håper det er med hunder som med barn, at jo mer de er med rundt når de er små, jo roligere og bedre vant med alt blir de.

Her er noen bilder jeg har stjålet av finn annonsen (PS det er ei tispe igjen der på 6 måneder)


Ferdig på spa!

Dentasticks ruler!

Ser ikke særlig happy ut på dette bildet. Er i dyp konsentrasjon antakelig. Vanskelig å stå med bakbena bakover og smile fint på samme tid. 
Neida dette er egentlig ikke en hageblogg. Det er en litt av alt blogg, og jeg lover deg... det blir mer hundestoff de neste ukene og månedene! ;)




Kommentarer

Villrose sa…
Gratulerer :-)
Dvergschnauser er verdens fineste hund! Hjertelig glad i mennesker, og lett å dressere. Gjerne agility. Aktiv og tøff. Kanskje litt glad i sin egen stemme...
Jeg har vokst opp med en, og hatt samme omplasseringshund.
Turid sa…
Hun er helt herlig :) Gjør ingenting om det hundeblogges også.
Anonym sa…
Så nydelig: Gratulerer så mye med nytt familiemedlem :O)

Og det må da være lov til å blogge om ny hageassistent ;O)

UnaCita
Anine sa…
Nydelig!