fredag, april 15, 2016

Endelig blomstring i hagen!

Viburnum bodnatense Dawn har god duft og er en søt busk/tre!
Så endelig kan vi virkelig si med stor trygghet: DET ER VÅR!
Det regner og er sol omhverandre. Plutselig er det minus 2 og så er det plutselig 15 grader i solveggen. Puh... Her skal man henge på for å rekke ut og inn!

Jeg listet meg ut å tok noen bilder av blomstringen i hagen i dag.
Det er absolutt i gang og det er godt å nyte de små tegnene. Hvitveisen er så vidt ute og jeg gleder meg til det er tepper rundt her!
Viburnumen min som startet blomstringen i desember og mistet over halvparten av knoppene sine da, står nå i full vigør med de resterende blomstene.

I kjøkkenhagen er det virkelig på tide å få lukt. Mer om den senere i helgen!

Rosebeddet har diverse små skatter. Blant annet en Primula i blomst!!!!! Gosh så stas!
Jeg er så veldig glad i Lungeurt og har spredd den omkring i hele hagen! Biene er veeeeldig glad i den også, så da blir det nok fest her om få dager!
Krokusen er på hell og snøklokkene har forlengst tatt kvelden. Jeg delte dem i fjor, og det er ikke så mange at det går å dele dem nå. Jeg har totalt 16 blomster :) Ikke mye!
Jeg hadde jo et helt teppe i hagen på Bestum, men ikke her ... ennå!

Jeg ser at påskelilje teppet er på vei opp i plenen. Teppet med ruteliljer er ikke på gang ennå.

Pastinakken i kjøkkenhagen står å strutter! På tide å få spist opp siste rest!

I løpet av helgen er også målet å få kjørt på komposten. Det er begrenset hvor mye jeg klarer å kompostere på denne lille tomta, så jeg må kjøre bort endel. Men de lager jord der, så riktig galt er det jo ikke!

Her er noen av bildene jeg tok i dag!

 
Opp opp!

Lungeurten har så vidt startet showet!

Hallo liksom! Primula allerede! Sååå stas!

Denne julerosa har stått akkurat slik siden desember! Fortsatt noe i tvil om hun tør slå ut vingene!

Milde så fine disse bladene er! Dette er en Jeffersonia diphylla

En rosa julerosa!  :D

Med fregner!

2 kommentarer:

Maria sa...

Flott runde! og det er ingenting som slår en Jeffersonia :-)

Lin sa...

Nei Maria det har du helt rett i! Den er utrolig fin!
Har den ett norskt navn tro? Tvillingblad er jo direkte oversatt?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...