Endelig sådd i snitthagen

I år er det altså helt ut med grønnsaker her på bruket. Ja sett bort fra noen skarve røtter dah.

I år blir det derfor sådd blomster til snitt i stede for grønnsaker. Var ikke det lurt? Også blir det jo vekstskifte og greier. Vinn vinn!
Så om du ber meg på besøk i sommer så får du ikke noen Gerbera fra Mestergrønn... men blomster fra min hage! Tok du hintet? ;)

Jeg har lenge hatt lyst til å så, men så har det vært såååå tørt i beddene her. Så da har jeg tålmodig ventet. Jeg plukket også ut endel planter fra drivhuset som også er kommet i.

Dette er plantet ut: 
20 Gule ettårige solhatt
30 Solsikker
100 Valmuer (selsådd fra i fjor satt i rekker i år)
7 Artemesia
5 Villgulrot - Daucus carota
18 Cosmos hvite
15 hvite Asters (stiklinger fra i fjor)

Dette er sådd i dag: 
Zinnia Early Wonder Mixed
Zinnia Envy
Gul Valmue - Dicranostigma franchetianum
Prestekrage - Leucanthemum vulgare
Nigella papillosa "Delft Blue"
Kornblomst - Centaurea cyanus "Blue Boy"
Fyllt valmue - Papaver rhoeas "Picotee Mixed"
Dill - Anethum graveolens
Salvia hominum - Blue Denim


Kommentarer

Høres ut som du kommer til å få noen flotte bed! Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com
Jan Sølve sa…
Men om du kommer innom hos meg så kan du nok få noen grønnsaker :)
Lin sa…
Takk for koselig kommentar Ingeborg!
Ja det blir nok vakrere i kjøkkenhagen hos oss i år enn til vanlig! ;)
Ha en knall uke!
Lin sa…
Den er grei Jan Sølve, popper innom en dag i August og spiser litt hjemmedyrka!
krepsemor sa…
Jeg har heller ikke lykkes med grønnsaker, eller urter for den del. Men jeg har noen tomater og chili som ser friske ut :)
Men har ikke du drivhus da?
Sommerblomster går stort sett bra her, selv om ikke alt spirer! Jeg syns jeg fikk det bedre til før, jeg!
Den Nigellaen var helt nydelig forresten!