Tom for klister på Norefjell

Mildværet har rullet inn over Oslo og omegn, oppi 10 varme grader i slutten av desember er for dumt! Jeg har ikke bestillt alt dette tullete mildværet. Jeg resirkulerer mer og mer i håp om kulde og snø, men kan ikke si at jeg opplever den svære forandringen. JEG VIL HA SNØØØØØØ!

I mangel av snø satte vi oss i bilen nå på fredag, tok med Anita og Kristian og satte nesen mot Oslos nærmeste høyfjell. Norefjell. Vi var litt nervøse en stund, men joda Norefjell hadde snø. Litt trist at det plaskeregnte mens vi smurte skiene etter alle kunstens regler og holdt godt fast på et anstrengt smil. Vi tok på skiene og labbet inn i løypa. Etter et par intervjuer av innkommende løpere og et par nestenfall på flatmark, snudde vi og satte nesen mot bilen igjen. Av med fiolett og på med klister. IGJEN. Jeg har ikke noe personlig imot klister, men som kjent... det klistrer seg til ALT.
På med skiene igjen, ut i regn og tåke! Åhhh så koselig det skulle bli.

Så sluttet det å regne, vi fant et arbeidstempo, tåka lettet, også plutselig fra etterhvert klar blå himmel, soooooool. Deilig flott sol som skapte et nydelig rødlig mykt lys. Det ble en knallfin tur! De som jobber får som fortjent!!!!
Jeg vet ikke helt hvor langt vi gikk, men kan kanskje tippe totalt 1 mil eller noe. Vi gikk fra Norefjellstua og mot Tempelseter.

Bilbo slet noe veldig på tampen og klarte nesten ikke gå hjemme i halvannet døgn. Jeg hadde selvsagt verdens dårligste samvittighet.

Klisteret (universal) satt som et skudd selv utenpå base, VR40 og Fiolett ekstra. Ikke dårlig. Klister er knall, men veldig grisete!




Kommentarer