Hvorfor alle liker Skansebakken?

Det har jeg lurt på mange mange ganger. Og som navnet tilsier har jeg alltid tenkt at det må innebære en grusom og gedigen bakke. Siden jeg før ikke likte bakker har jeg derfor ikke prioritert å dra dit. Har heller brynt meg på bakkene til og fra Ullevålseter.
Overraskelsen var derfor veldig stor når jeg lørdag morgen parkerte bilen på en tom parkeringsplass ved Skansebakken.
Siden resten av Østlandet er fullt av flom og vann overalt forventet jeg meg ruinert kunstsnø med åpne bekker. Også bakker, jeg forventet masse bakker.

Lin Boks Amundsen slår til igjen.

Virkeligheten var så veldig langt fra hva jeg forventet. Noe isete nede ved parkeringen, men etter en 20 meters litten bakken var det nydelige forhold innover og ikke en bakke i sikte. Noen små åser hist og hær og tre åpne bekker som kunne gåes rundt var alt jeg fikk å klage på. For et utrolig flott sted å gå!! Det er bare synd det er så lite lys her. Dette er nok mer et helgested for meg, men mye skal jeg tilbake hit. Bilbo syns også det var et flott sted selv om det var ca 20 løse fuglehunder å holde styr på pr. km.

Når jeg et par timer senere kom til parkeringen, var det folk, biler og fuglehunder i fullt kaos. Mens jeg la skiene på taket var det fire stykker som mente at de alle skulle parkere på min plass etter jeg hadde reist, og om det kanskje var mulig å forte seg litt. Jeg brukte nesten like lang tid ut av parkeringen som resten av veien hjem til Bestum. Jeg anbefaler derfor at dersom du skal dit i helgene når det er dårlig føre resten av Nordmarka Syd, Dra så du er der før 09:30, eller etter 13:00, da slipper du unna mye køing. Ta med noe mynt, noen ganger koster det litt å få parkert.

Kommentarer