Fortsatt lus på Dahlia samt nysåing av gjønnsaker and then some

Det viktigste i dag: Tigerella tomatfrøene har spirt, dvs 1 av dem. :) Bedre enn ikkeno... Cherrytomatene Sungold F1 har spirt for lenge siden og er priklet hver si potte.

Dahliaene er fortsatt plaget med bladlus, nå har bladlusene gått til motangrep og hyret inn bodyguarder i form av større sorte dyr med gjennomsiktige vinger. Vi snakker to knappnålsstore disse sorte. Sprayer og skyller. Alle andre gutta på planterommet er ikke poppis blant lusene, kun Dahlia. blæh

Ellers har jeg sådd masse i dag. Ett større brett salat:
Fjorårets store suksess: Frillice
Samt nye røde Amerikanischer Brauner

Sukkererter De Grace
Gulrot Daugus carota L.

Samt den ikke fullt så nyttige Duftlupin Lupinus mutabilis "Pink Javelin".

Da er det bare urter, persille og poteter igjen så er grønnsakshagen komplett. Dog har jeg planer om å raide litt på messer, samlinger, loppiser samt en tur på Stortorget.
Årets mål for grønnsakshagen blir å teste litt av alt og se hva som funker i den nye hagen. Så blir det satsing på suksessene frem mot neste sesong.

Ellers er hagesesongen så visst igang.
Jeg gjødslet hele hagen i regnet søndag som var dvs. 6. april.
En runde i dag kunne stadfeste at om man har tid, kan man nå sitte og se løken vokse. Gosj nå går det fort. Krokus, Påskeliljer, Narcisser, Muscari, Tulipaner og Allium formelig spruter opp. Veronica er også i gang med masse grønt bladverk. Slik en deilig tid. Litt sårt å se på alt det flotte jeg her skal forlate.

Det som er det viktigste tar jeg med meg, dvs si:
1 Iris Ensata Eishii
1 Iris versicolor "White veined puple"
Trepion Snow (Botan-yuki)
Veronica Scmitana
og veldig kanskje noen løk

Til helgen er det loppis, Botanisk Hage, venner på Café, sykkeltur med Jacob, Langhustur samt rydding og vasking her hjemme. Også masse deilig mat og vin! Digg digg digg! Endelig en hjemmekveld!

Kommentarer