Setteløk i potter, Langhustur og Boligmesse

Ja da er charlottene satt i hver sin 8x8 potte, dette er vel høyst ureglementert, men siden jeg ikke vet når kjøkkenhagen er mottakelig for grønnsaker i det nye huset, samt at løk bruker laaang tid på å bli ferdig så eksprimenterer jeg litt :)
12 Charlottløk coming up!

Den grønne plukksalaten spirte på fredag, og i natt har den røde også spirt.
Duftlupinene er også i gang og de er svære. Så litt skumle ut i starten. :)

I dag var vi en tur i den nye hagen for å måle litt høydeavstand. Vi endte heller opp med å krangle om hvor mye plen vi skal ha og hvor mye bedd. Gjett hvem som ønsket hva? :(
Fikk iallefall gjødslet og kjørt litt rundt på sightseeing i Langhus. Er 2 km til nærmeste butikk. En Rimi på Oppegård. Ny ICA kommer om litt under et år tror jeg. Og den ligger 400 meter fra oss.

Er utrolig mye mose overalt. Er knapt plen noe sted. Regner med at det er pga skygge fra trærne som har stått rundt huset tett i tett i 60 år.
Fant også masse blåveis og hvitveis. :) Sånt liker jeg!

Så dro vi på messen "Gjør din bolig bedre" det var lurt!
Der fikk vi løst en masse greier:

1. Jersey N23G Peisovn
Fikk messetilbud på peisovnen vår med elementer og montering for 20.000,- mindre enn med oppmuring. Det er masse penger spart!

2. Stubbefresing
Fikk avtale med stubbefreser som anslo 10.000 for alle stubbene i hele hagen (ca 20 stk)

3. Hageselskapet
Fikk snakke med en kar i hageselskapet som skulle hjelpe meg å finne ut av medlemskapsproblemene mine slik at jeg kan få en slik hageplanlegger hjem. Jeg har meldt meg inn, men det skjer ikke noe. Har ikke fåt nummer eller blitt kontaktet på noe vis. Medlemsnummeret er inngangsporten til alle tjenestene virker det som. Virker som et supert tilbud. Man får en fagperson på besøk i 2-3 timer, også drar vedkommende hjem og lager skisser og forslag i detaljert nivå, og alt dette for bare 2.000,-

4. Boblemaskin
Endelig fikk vi handlet inn en slik kullsyremaskin, som gjør vann boobly. Som om magen min ikke har nok å ordne med :)
Bra tilbud og fiiine små bobler. Messetilbud det og!

Ellers var messen stapp full av innfrarøde badstuer, varmepumpeleverandører, store spabadekar og masse annet nyttig og unyttig.


Under er bildet av Peisovnen vår med Jersey innbygging/elementer. Vi skal ikke ha sånn fakebrann inni dah, blir skikkelig masse vedfyring i denne hos oss :)

Kommentarer

Anonym sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.