Kjøkkenhagen og Draglandsplanter

Ja da er kjøkkenhagen igang.
Følgende er i jorden:
Jordbærbedd:
1 stk. Polka
5 stk Zephyr
1 stk Markjordbær
2 stk Korona
2 stk Roma
Urtebedd:
1 stk Gressløk
1 stk Kinagressløk
1 stk Rosmarin
2 stk Oregano
4 stk Lavendel
6 stk Sukkerter Lave De Grace
Potetland:
30 Asterix poteter
Tomatbedd:
3 stk Tomat Cherry Sungold
1 stk Tigerella
20 stk Salat
2 stk Ruccola slalat
16 stk SJalottløk

Fra Draglands Planteskole har jeg endelig motatt min bestilling:
2 stk. Ingrid Bergmann
2 stk Flammentanz
4 stk Lavendula August "Sogn"
10 stk Anemone Nomorosa Flore Plena
2 stk Papaver Orientale "Brilliant" Rød
2 stk Balder Bringebær
1 stk Chamacypres L. White Spot

Grunnen tll at jeg bestilte fra Draglands er at de går for å ha veldig herdige planter Så når jeg først var inne på siden hans klarte jeg ikke å styre meg for andre ting også :) Har store forhåpninger til jordbærne og Lavendel.

Året i år blir et prøveår. Hva funker her hos oss :) Så bygger vi videre på det neste år. Litt av alt i år, også konse mer neste år. I morgen er det rosebeddet som står for tur. :)

Endelig er tuntreet eller epletreet vårt også i bakken. Det var godt. Det ble kjøpt inn dagen for overdragelsen her, men så var det ikke dybde nok der vi ville ha det. Mye fjell her på tomta :) I dag fellte jeg ei gran og satte epletreet der i stede. Ikke så lenge igjen før det blomstrer tror jeg. Ser ut for å ha rosa knopper :) Stas!

Legger inn noen bilder her:
De er tatt sent på kvelden, og da jeg ikke liker blits så godt blir det litt fuzzy feeling på dem :)

Sukkererter :)


Sjalotte :)


Ruccola

Jordbærbedd


Urtebedd med sukkererter


Det største og minste landet i hele hagen; Potetlandet


The Whole Shabang

Kommentarer