Vakre vakre Volda

Ja så er vi tilbake etter ei knapp uke i Volda. Vi besøkte Margrethe, Tarjei, Amalie og Ola. De bor fiiiint til i nytt hus med fantastisk utsikt i Volda. Anita, Pål, Jacob, Bilbo og jeg i den stooore A3en 10 timer i bilen. Gikk fint, men er jo ikke bare morro. Vi stoppet et par ganger underveis og koste oss litt med mat og handling.

Vertskapet tok oss med på to turer, en til Voldafjellet Rotsethornet, som ligger nesten mitt i sentrum. Dagen etter dro vi ut til Runde og lette etter fugler. Det er pussig hvor mye mer høydeskrekk jeg har fått de siste årene. Kanskje jeg bør være mer i fjellet.

Rotsethornet er ikke så høyt, men klatringen opp er ganske bratt. Etter at 2 mennesker har "falt ned"/gått feil" har man nå merket bedre og satt opp kjetting og tau slik at det er langt lettere å ta seg opp. Men det var litt pes å skyve Bilbo foran seg oppover. Jeg måtte gi tapt og Tarjei var hundeskyver det meste av veien. Bilbo syns det hele var ganske stas, men også veldig slitsomt. Han gråt over stive ledd det påfølgende døgn.

Se bilder fra turen her >

Kommentarer

LoppeLiva sa…
Flotte feriebilder!

Fikk skikkelig lengsel bort fra kontoret jeg sitter på... ;)
M.E.V. foto sa…
Volda er vakkert, ja! Jeg studerte der 1 år. Var vel ikke på fjellet, men gikk mye tur rundt Rotsetvatnet:) Begynt å bli noen år siden... Flotte bilder!
Anonym sa…
Flotte bilder, Lin! Selv om jeg har feriert der sommer eller vinter i hele mitt liv, så har jeg enda ikke vært på Rotsethornet. Tenker på det hver gang, og nå ble jeg veldig inspirert....ser det er meldt regn til helgen når vi er der, så da får vi se hva vi får til. Fortsatt god sommer! Klem