38 Sjalotter

Ja så er Sjalottløkhøstingen utført.
Riset la seg ned for 3 uker siden og noe begynte nå å bli gult. Det er meldt sol noen dager og jeg tenkte at NÅ er det på tide å tørke løk.

Løkene var fra 1-4 cm i diameter og de lukter nydelig.
Jeg satt meg ned i gresset og koste meg med rensing og deling da jeg plutselig ble stukket av en veps. Og Pål som alltid sier at jeg må slutte å veive og hærje sånn for ellers blir jeg stukket. Drittpreik! Jeg satt bom stille og ble stukket selvom. Heretter tar jeg meg den frihet å fritt hytte, true, vifte og gestikulere mot høstveps. De er urimelige spontane kalkulerende og ustabile flyvende kryp. puhh det var godt... :) Man må få det ut!

Vel, det ble iallefall en fin litten avling på 38 sjalotter. Ser ut for at jevnt over har hver setteløk blitt til 3-4 nye løk.

Gleder meg til å spise dem!

Ikke et veldig godt bilde, men det er tatt i store smerter!
:)

Kommentarer

Anonym sa…
åååå hjemmeprodusert løk!
Så artig da, gratulerer :D
Jeg glemte meg jo helt bort. Stolen vår var kjøpt på bohus, De hadde stoler av denne typen fra ett eller to tusen og opp til nesten åtte tusen, alle på halv pris (men det er ikke det samme fra bohus til bohus, vi var på det ved alna)