Prosjekt Villfugl

Mandat:

Bakgrunn:
Alle trærne på tomta vår er felt og fuglelivet som sikkert en gang var, er borte. Jeg elsker og savner villfugl i hagen.

Hovedmål
Prosjektet skal skape hygge for 2 bente og airborne beboere, samt være den foretrukne hage blant gatas mange lekre hager.

Delmål (må være målbart)
* Skaffe nok fugl til minimum 1 gang pr uke se og høre fugl i hagen på vei til/fra jobb eller luftehundentur.
* Lære minimum 2 fugleraser å kjenne
* Tilby de til enhver tid 5 viktigste tilbud en villfugl ønsker seg

Rammevilkår
Prosjektet har en økonomisk ramme på 500,- første halvår.
De ulike foretrukne tilbud/sysler skal være tilgjengelige fra første frost.

Milepælplan
1. Utredning av tilbud samt utrarbeidelse og godkjenning av mandat
2. Etablering av innkjøpslister samt Innkjøp av rekvisitter
3. Installasjon
4. Brukertest med reelle brukere
4,5 Feilretting
5. Godkjenning
6. Produksjonssetting
7. Evaluering

Kommentarer

Wenche sa…
Så morsomt satt opp :-) Kjenner meg godt i igjen i det!

Håper du får et vellykket prosjekt (det er jo så koselig med fugler i hagen).
Wenche
Silja sa…
Ha ha!!! Fornøyelig lesning, Lin!

Er finansieringen på plass? ;-)
Lin sa…
Jeg er jo viden kjent for min økonomiske sans... kremt.
Jeg har tenkt å søke om tilskudd fra husets felleskasse som normalt brukes til mat, klær og møbler. Dette prosjektets utgifter bør jo delvis kunne føres på iallefall mat og møbler?
Noen påstår at jeg er mer kreativ enn økonomisk. Jeg er usikker!
Jeg skal iallefall lage et godt businesscase og levere inn til styringsgruppen!