Fiiine friske Bilbohunden!

I dag var den store dagen da vi skulle til Vetrinæren å få bekreftet alle mistanker om kreft på Bilbo. Kulene hans (2 stk) har vokst stille og rolig det siste året.
Jeg tenkte dette kom til å bli veldig dyrt, og valgte en vetrinær som går for å være rimelig og god.

Enorm var lettelsen da vi kom ut av kontoret en knapp halvtime etter. Kulene er fettkuler og kommer til å være der til han dør. Ikke noe kreft :)
Han sjekket også for forkalkninger og bøyde alle ledd.
Han er litt øm i forbena, det nederste leddet, men det har han alltid vært, ellers er han veldig fin. Jeg må bøye dette ytterste leddet når jeg tar på ham skiselen og da piper han alltid, helt siden jeg fikk Bilbo har han vært slik.

Jeg fortalte at Bilbo ofte blir støl og halt etter lange turer og lurte på om jeg skulle slutte med disse.
Vetten mente at jeg skulle forsøke å gjøre dem litt kortere og roligere å la ham være med. Kanskje holder han et år kortere på denne måten, men er en lykkelig hund til the end, fremfor å tilbringe de siste årene inne alene.

Jeg er sååå enig!

Vetten var en utrolig rolig og fin fyr, en no-nonsens type kar.
Dette var Casper Hoelstad på Holstad Vetrinærkontor utenfor Ski.
350,- kostet dette. Riiimelig!


Snøkongen Bilbo på skitur på Skoglund


Bilbo holder orden på damene... kremt


Bilbo og meg på Rotsethornet i Volda


De blonde gutter på hyttetur

Kommentarer

Mokki sa…
Fin voff! Og jeg skjønner godt følelsen av lettelse over å få vite at han er frisk :)
Tove sa…
Flott hund ( og gutt). Deilig at hunden er frisk :-)
Tove sa…
Kjempefin hund. Godt at han er frisk :-)
Anonym sa…
Så søt han er!!!
Vi har en Wheaten også, Smilla heter hun :)