Tag zwei Berlin

Da er dag 2 i Berlin over og vi er snart på vei i seng.
Dagen i dag startet med frustück akkompagnert av en dame på harpe. Litt pussig, men også koselig. :) Hotellet er hyggelig syns jeg!

Vi reiste rett til TVtårnet (368m) og ventet på Starbucks mens køen gikk sin gang. Vi hadde booket inn på en slik smsløsning så vi slapp å stå å vente. Det var stas der oppe. Heisen gikk superfort opp og utsikten var magnifik. Tok lass med bilder.

Etterpå banet vi litt rundt og dro til Brandenburger Tor, og Jacob fikk visum av en vennlig soldat. Veldig stas.

Vi så også Reichstag og den lekre "nye" kuppelen.
Spiste middag, ruslet litt i gatene og dro hjem til hotellet for kaffe og brente nøtter. Jacob kjøpte en bit av muren, og vi har nå lest oss skikkelig opp på hvorfor og hvor muren var.

I dag drakk jeg Glüwein for første gang i Tyskland og det var supergodt!!

Finfin dag. I morgen har pappa bursdag og da blir det muren, shopping og biff.



TVtårnet sett fra bakken


Juletreet til SOS Barnebyer på plassen foran Brandenburger Tor


Unter den Linden i sin juleprakt

Kommentarer

Unknown sa…
Harpefrokost.. ja ja, kanskje jeg skulle begynne med det her i huset`? Det hadde vert noe det. Kos dere masse!!
hildeG sa…
Høres ut til at dere har det fint! Mauermuseum ved Checkpoint Charlie var bra - kan anbefales. Det jødiske museet synes jeg derimot mindre om. Kos dere videre!
Smilla sa…
ÅÅÅ! Jeg kjenner deg ikke engang, og jeg koser meg på deres vegne i Berlin. Føler at jeg er der litt jeg også. Tusen takk for harpefrokost og pappas biffmiddag. Klem fra Smilla :)