Berlin tag 3

Vå tredje og siste dag i Berlin begynte på East side Gallery. Dette er en ca 1,3 kilometer lang rest som står igjen av muren. Denne er dekket av politiske, men komiske malerier fra kjente kunstnere. Etter dette bar turen til KaDeWe som egentlig var en skuffelse. Dette var som så utrolig mange andre kjøpesenter av den stilige sorten, bare at prisene var satt ytterligere opp. Dette gjalt både klær, klokker, solbriller, makeup og interiør. Jeg sjekket mye og særlig intriør var mye dyrere enn Norge. Mac make up var også dyrere enn feks i Paris; Gallerie Lafayette.

Vi travet så litt rundt i Kurfurstendamm, og til sist tok vi banen ned til Uhlandstrasse. Der fant vi pappas Biffrestaurant Maredo. Der fikk vi servert den beste biffen jeg har spist noen gang. Vi tre voksne spiste oss rullende for 60 euro, og alle var veldig fornøyd! Anbefales!

På Uhlandstrasse fant vi også COS. Oy oy oy. Dette slo selveste førsteturen hos Zara for 10 år siden. Gosh!!! så mye lekkert samlet på "få" kvadratmeter. Det var mye billigere enn jeg trodde, men ikke sååå god kvalitet på sømmer og tøy som håpt. Men snittet, wow! Selv jeg som er size 14, badet i klær som satt slik det skulle. Mye fint i smykker, vesker, belter og særlig sko. Her kunne jeg lett handlet for et år i slengen. Velkommen COS, I'll be Back soon!

East Side Gallery








Biffrestauranten og pappa


Flotte COS


Kurfürsten Damm by night


Flere bilder fra siste dagen

Kommentarer

hildeG sa…
Beste på KaDeWe var restauranten i toppetasjen...
Lin sa…
Ja har hørt det!
Vi var der så tidlig så champagne virket litt uaktuelt :)

Jeg hadde nok skrudd forhåpningene vel opp i skyene. Det er en av de tingene jeg er best på. Glede meg til ting. Og da skal det mye till å innfri :(
Harryford sa…
Så flott "å følge med" dere Lin, gir meg en følelse av førjulstur og!
Glüwein, glovarm - ute - er kjempegodt! Gjerne sammen med "salte" rista mandler!

Flotte bilder!