NÅ ER DET NOK!

Jeg kom visst i skade av å sende dette brevet til NSB i dag. Jeg måtte sladde litt innhold da det ikke egner seg på "så offtentlig trykk".

NÅ ER DET NOK!
Jeg bor på Vevelstad og pendler til og fra jobb i Oslo. Jeg har månedskort.

Jeg står oppreist på toget nesten hver dag, til og fra jobb. 30 minutter hver vei. Toget er oftere forsinket enn ”på tiden”. Jeg har flere ganger måttet stå igjen på perrongen pga for fullt tog, sist gang mandag denne uken.

I morges gikk jeg hjemmefra klokken åtte, og var på jobb 09:40. Bilturen tar 20 minutter. Toget ankom forsinket og hadde problemet med å kjøre. Vi fikk beskjed om å gå ut av toget og over på andre siden av perrongen, vi sto der 40 minutter i minusgrader, mens konduktøren forsøkte å få toget til å gå.

Jeg ser at på de turene som går/kommer forsinket så, slipper folk å betale/stemple for turen. Vi som har månedskort bør også få kompensasjon for alt dette kaoset.

Jeg er egentlig en veldig rolig fattet person, men har nå fått et utrolig dårlig forhold til NSB. Jeg måtte tidligere denne uken gå vekk fra en NSB-ansatt som forsøkte å selge meg flexus. Dette for å unngå å skjelle henne ut for forsinkelser og annen misnøye utover flexuskort.

Vi har fått nok og vil ha kompensasjon for kaoset og informasjon om hva dere gjør for å forbedre hva når.
NÅ!

Her står vi å fryser


Når vi vel kom frem til byen fikk vi bevis :)

Kommentarer

Anne-Marie sa…
Jeg har ikke ord for hvor rasende NSB gjør meg. Bra du sendte brev, jeg synes du kunne vært mye, mye sintere.
Wenche sa…
Kjempefin tilbakemelding du har gitt der, og du kunne helt klart vært mye sintere.
Hadde jeg vært avhengig av NSB tror jeg at jeg hadde "gått ut av mitt gode skinn".
Elin sa…
Hjelp, jeg som skal starte som NSB-pendler når jeg flytter til Greverud, dette lover ikke bra..
:-(
Blir vel sånn frusterert togreisende etterhvert,jeg også. Men jeg reiser ganske tidlig på jobb, og i følge kollega, som tar samme toget fra Rosenholm, sier det alltid er presis og fungerer greit.
Villrose sa…
Velkjent frustrasjon dessverre, for "innbitt kollektivist" på andre siden av fjorden...

Der vi bor nå, kan jeg heldigvis bruke buss, som er mye mer pålitelig. Tar ofte tog hjemeover, og det er utrolig ofte befengt med store vanskeligheter og forsinkelser av ymse slag!
Lin sa…
Elin: Det skal vistnok være enklere fra Kolbotn (flere tog), og min erfaring er at dette er verst om vinteren.

Også i dag var toget 20 minutter forsinket pga feil i signalanlegget. Det er stort engasjement over høytaleranlegget for å opplyse om det er NSB (togfeil, personalmangel) eller Jernbaneverket (signal, skinner, tunneler) sin feil, når forsinkelsene ruller.

Til dere som syns jeg var for snill i brevet mitt:
Jeg er nå så sint på NSB at enten blir det regelrett utskjelling med masse skrivefeil og fete fonter, eller så må jeg dra det ned, være fattet og forsøke å finne en kompensasjon som henger mer på greip enn mitt sinne. Vanskelig valg, hadde vært godt å få skjelt dem ut.
Sitter dog og svarer på lignende henvendelser for Posten og Bring sine nettsider og vet hvilke henvendelser som blir tatt videre i systemet, og hvilke som sees som "tømming av systemet" og som kun blir arkivert.