Snøland - Tur 6

Det er helt fantastisk dette snøland på Greverud Golfbane.
Fra oss tar det knappe 7 minutter å kjøre.
Nå er ei løype på 2 kilometer preparert klar for søndagens Karusellrenn og alle hjerter i Follo gleder seg.
Vi tok i dag med Jacob og hans kompis Martin opp for å ake/gå på ski.
Pål og jeg gikk 5 runder/1 mil/350kcal, og ungene akte.
De var kjempeskuffet når vi måtte dra. Det er laget en kjempesnøhaug på området og et er belyst slik at man kan ake etter lekser frem til sengetid :) Rumpeakebrett anbefales da det er bratt å dra opp snowracere for barn med korte ben.

Det fine i dag var at kjærsten min Pål var med. Han er ikke spesielt glad i å gå på ski, men blir alltids med om det ikke er noe annet stas som skjer, og idag ble han med!
Det andre fine var at kroppen min funket supert!
På tirsdag var det sirup under skiene, men i dag gikk det finfint.
Jeg var nok litt raus med smøringen, så skøytingen gikk ikke helt glatt, men alikevel en knall tur!

Tror Pål koste seg også! Jeg syns han var superflink!

Jeg må bare få anbefale dette stedet. Har du unger er det perfekt, har du lyst til å trene ute helt uten spinningsykler, bolegutter og tredemøller er dette også helt knall. For en rolig søndagstur derimot er nok dette litt trangt og lite. Men ute er det!!!
Om du ble fristet så er det lett å finne! Fra Oslo, kjør E6 mot Moss, ta av 2 avkjøring til Langhus. Når du kommer av veien tar du til venstre i T-krysset, og følger denne (Skiveien) til du ser skilt mot Greverud Golfbane. Ta her til høyre og under jernbanebroen, og følg veien til den store grå låven og parker et ledig sted :) Fra du kjører av E6 tar det ca 4-6 minutter.

Det jeg merker er at jeg nok åpner litt hardt, også når jeg må reise hjem, da først løsner kroppen, og den vil mer og mer. Så nå lurer jeg på å kjøpe meg ny pulsklokke for å få litt mer kontroll. Den gamle jeg hadde som fulgte med et blad er helt død. Jeg vil gjerne også kunne bruke den til "hverdags" når jeg er kledd casual. Jeg elsker jo klokker og min ToyWatch trenger en avløser til jeansdager :)


Foto: Fra ØB, BJØRN V. SANDNESS


Jeg syns denne er finfin! Også egner den seg for blondiner som meg som ikke er så glad i å tenke selv. :)

Kommentarer

Elin sa…
Det er jo bare et steinkast fra dit jeg skal flytte! Kan ta på skiene utenfor døra her på Bjørndal også, og gå kort til skianlegg/lysløype (når det er "ekte snø" ute vel å merke -ikke akkurat nå), mens fordelen på Greverud er at der har de kunstsnø. Da kan man faktisk gå på ski om vinteren, uten å måtte bile langt for å finne skiløyper.
Akkurat denne ski-muligheten står høyt opp på plusslisten mht å flytte til Greverud :-)
Lin sa…
Elin!
Det blir knall vettu!
Kanskje vi møtes? Avtalt eller ikke avtalt!
Tro meg, det er laaaangt flere fordeler her ute, enn at NSB klarer å ødelegge gleden. Det er de ikke verdt!
Heia Oppgård Skiforening som står på Greverud Golfbane!
Soleien sa…
Godt nyttår Lin :)
Høres flott ut med den skibanen!
Her har vi slalombakke med skitrekk i enden av gaten; den er populær blant barna, men jeg bruker den ikke, men en langrennsbane derimot...