Sådd i dag

Endelig er jeg igang med såing.
Det har kriblet en stund nå, men da planterommet har vikariert som vedoppbevaring, matbod, skobod, symaskinrom og hundehule har dette vært litt knotete.

DOG nå er det ryddet og pent der inne. Jeg driver å maler blomster på veggene, disse spirene mine har jo aldri blomster. Kanskje vil det lokke frem smil hos meg og andre.

Følgende er kommer i jorden i dag:
Fagerklokke - Campanula persicifolia
Iris Setosa ssp. canadensis (lagt i vann)
Praktveronika - Veronica austriaca ssp. teucrium
Fiolkongelys - Verbascum phoeniceum
Molinia arundinacea
Daphne pontica


Vakre Daphne pontica, jeg skal ha 3 frø i kjøleskapet, og 2 ute. Så får vi se om noen av dem kommer opp. Jeg håper, men forventer intet.


Jeg liker alt blått av Veronikaene. Denne er jeg spent på

Molina arundinacea håper jeg vil trives i skogkanten hos meg.

Kommentarer