Tur 3

Så fikk jeg endelig litt inspirasjon til å komme meg ut i løypa igjen. Det er lenge siden sist, og dette er særlig pussig når det er så kort reisevei. Tar 7 minutter å kjøre bort til Golfbanen på Greverud. Der har de ei lita runde fyllt til randen med kunstsnø.
Du skal ha litt å tenke på eller et treningsopplegg på gang for å gidde å gå der flere dager i uken. I do!
Jeg skal klare å skøyte hele runden (den er ikke lang) 2 runder i strekk uten å gå et klassisk klyv innen utgangen av sesongen.

Da jeg ikke er så glad i alt hazzelet med klister har jeg begynt å skøyte mer og mer. Jeg har kombiski og kombistøvler samt lange staver. Jeg smører med den kaldeste voksen jeg kan ift gradestokken, også skøyter jeg meg stort sett igjennom hele økten, bortsett fra bakkene.
Økten består nå av 4 skarve runder. Dette er mest fordi jeg gjør dette mens Jacob gjør lekser eller noen venter. Har skjelden god tid til noe om dagen, og særs ikke trening. Så da går jeg det forteste kroppen tillater, og når jeg vel er i bilen tar det nøyaktig 12 sekunder før alle bilens vinduer er dekket av dugg. Hadde jeg roet ned hadde jeg fint kunnet gå der noen timer, men det er jo ikke helt målet. Fort og gæli, det liker jeg!

Jeg er søren ikke noen dreven dame i skismøring, men klarer men sånn rimelig bra. Jeg begynte med glider i fjor og er påan i år.
Men hvilke hensyn skal man ta på kunstsnø. Slik det virker på meg forsvinner all smøring langt fortere på kunstsnø enn på vanlig natursnø. Så om noen har noen smøretips for kunstsnø så er jeg lutter øre!!!
Jeg vet at jeg ikke skal smøre når jeg skøyter, men jeg har så stive ski, og dårlig skøytetekniskk så da går det finfint med smøring under festesonen. Anbefaler mine Birkebeiner ski fra Madshus på det sterkeste!

Slik så det ut i skumringen i dag.


Her er vidnderkanonene som gjør en flott jobb!

Kommentarer