Første vårtegn i hagen

Endelig er våren på vei til meg! Jeg må si at jeg er ganske forundret over at den kom så tidlig hos meg. I botanisk hage på Tøyen, som går for å være en beskyttet hage i bedre herdighetssone, er det ingen løk i blomstring. Det eneste som blomstret på Tøyen var Trollhassel (Hamamelis).

Krokus og snøklokker titter opp i rosebeddet under kjøkkenvinduet. I kjøkkenhagen står hvitløken til knees i snø.

Snøklokkene er sååå pene! De er fra Bestumhagen min og har vært med derfra.


Dette må da være krokus? Jeg har ikke bodd i hagen på denne tiden av året før, og jeg har ikke satt disse løkene. Vi får følge med når de springer ut.


Hvitløken i kjøkkenhagen, og som du ser, den er i skogen :)
Er det ikke fint at hvitløken finner frem gjennom snøen?


Trollhasselen i Botanisk hage i Oslo fotografert i helgen. Syns denne er veldig fin, kanskje jeg må kjøpe sånn?

Kommentarer

Vivishagerom sa…
Herlige vårtegn og det kribler i blodet.
Tove sa…
Åh så flotte vårtegn. Kos deg :-)