Marssådd del 2/3

I dag har jeg fått sådd litt til, men da favorittserien min var klar, måtte jeg avbryte. Får ta resten før eller i helgen.

Sådd 24.03 - Sown 24.03:
Wild Primrose (Primula Vulgaris)
Ville blåklokker (Campanula Rotundifolia)
English bluebell (Endymion non-scriptus)
Nicotina sylvestris

Sådd 25.03 - Sown 25.03:
Ridderspore The pinks Consolida regalis
Hodesalat Lactuca sativa
Har også priklet tomat og Fagerklokke - Campanula persicifolia

Jeg gleder meg!!!!

Her er noen av frøene jeg kjøpte i England!


My potting shed tea cup, som jeg bruker når jeg sår! :) Kaldt i planterommet!


Fikk mine Primrose (sorry syns det er finest på engelsk :) frø av mamma i går, og rett i jorda i dag! Sånne er sååå søte, og vokser ville i deler av england. Men er de herdige her?

Primroses may be hardy in England, but will they manage the though winters here in Norway?

Kommentarer

oi, så flott da, ser du har fått kjøpt deg frø på bluebells :D
Primulaen var vakker, får håpe den er herdig, kan ikke skjønne annet egentlig.
Mariann sa…
Primula vulgaris, på norsk kusymre eller kusommer her hvor jeg bor, vokser vill over store deler av vestlandet. Det er et av de koseligste vårtegnene her og kommer i blomst før hvitveisen. Håper du får spiring og at den vil klare seg hos deg.