Bilbo bedre igjen!

Bilbo har vært sjabbi siden Blefjell turen. Jeg har jo ikke vært hjemme, og det kan jo kanskje ha forsterket noe. Jeg gav ham Labb lunsj på fjellet som en snack på en lenger skitur, og det også kan ha sørget for manglende matlyst. Han har spist lite eller ikke noe mange dager på rappen. Jeg begynte å bli skikkelig engstelig.
Men i dag var farten, piffen og matlysten tilbake!!!

Deilig!

Note to self; Ikke gi god fersk mat til Bilbo som er tørrforhund. Det er så godt at alt annet blir veldig kjedelig til sammenligning.

Bildet er av Bilbo som prøver å lære seg Pokemon og Nintendogs.

Kommentarer

Unknown sa…
Å, det var godt han kom seg igjen. Skjønn hund.
Mari sa…
Det var bra at han er i form igjen :) Mener å ha hørt at man må være litt forsiktig med å gi hunden mat etter at de har anstrengt seg. Husker ikke hvorfor men jeg prøver å tenke litt på det :)
Lin sa…
Mari:
Jeg er veldig intressert!
Bilbo aner en skitur på mils avstand og spiser dårlig før tur. Når turene blir flere timer lenger enn hans vanlige rusleturer føler jeg at jeg må fore underveis. På fjellekjøpet sa de at jegere gir hundene sine denne Labb lunsj underveis i tunge jaktturer, så da tenkte jeg det var lurt. Også syns han det var sååå godt! :)
Han synes iallefall det var verdt det! :)

Han spiser aldri noe annet enn tørrfor, så kanskje ble dette voldsomt uansett.

Jeg er veldig intressert om du kommer på om dette var lurt eller ei?
Mari sa…
Det er en som driver med gjeterbikkjer som hadde sagt det til mann min. Spurte han om det nå om hvor mykje og hvorfor, men det husket han ikke lenger. Tingen var at når de var på fjellet om høsten og skulle hente sauene så dreiv turister å gav bikkja mat, noe han var i mot for det mente han ikke var bra. Skal prøve å huske å spørre han kammeraten om det neste gang jeg ser han. For gi en oppdatering da :)
Mari sa…
Men jeg sier jo ikke at det at Bilbo blei uggen nødvendigvis kommer av at du gav ham mat! Nei nei :) Kom bare på det han kammeraten hadde sagt. Kanskje Bilbogutten bare var sliten etter å ha hærja mye :)
Lin sa…
Joda, men vi har "mishandlet" ham slik i hele vinter. Nesten hver helg avgårde på 3 timers turer. Hjemme går vi normalt 45 minutter :)

Jeg tror det er noe med denne ferskmaten. Om det er fordi hunder ikke skal ha mat på tunge turer, eller fordi han syns det var så godt og lovet seg selv å aldri spise noe annet igjen, eller om det er noe annet vet jeg søren ikke :(

Er iallefall lutter øre om du eller andre kommer med tips!