Nytt servise

Jeg har i dag vært på Bache i Grendsen for å bestille tekanne til et servise vi har. Dette er et teservise som min mann har mer eller mindre frivillig har spart på i mange år.

Vi har lenge snakket om å kjøpe en nytt servise til brødmat og frokost og den slags.
I dag fant jeg et nydelig servise, det heter Blåne. Nydelig syns jeg. Det er norsk design fra Wik & Walsøe.
Min mann liker ikke servise, så felleskontopenger kan jeg ikke bruke. Kanskje jeg skal kjøpe litt og litt. hmmm
Jeg synes også alvene er supersøte. Jeg har vasen med alv på. Blir det for mye med servise med alver på, eller er det koselig?

Serviset heter Blåne








Her er vasen min! Fikk denne av mamma og pappa og jeg elsker den!


Fiiiine fine alven!


Koppen som skal få besøk av ny tekanne :)

Kommentarer

Vivishagerom sa…
Kjempe koselig service. Og den vasen og kruset var jo bare super fint. Skjønner godt at du elsker den.
Alt godt sa…
Eg likar begge, men som teelskar må eg halde ein knapp på det gamle. Dei andre koppane er for små...
Maiblomst sa…
Dei alvane står på ønskelista mi! Eg har serviser nok, men tenkte å berre ha koppar. Då Wik &Walsøe kom med alveserviset falt eg pladask, men så viste det seg at koppane var heilt kvite, til dei kom med alvekoppar nå. Hurra! Ein om gongen tenker eg, og bursdagsgåve og slikt :-)