Den Store Hagehelgen 2009

Årets store hagehelg er et hesteløp av en helg. Jeg syns dette er rimelig slitsomt, men nekter å la meg stogge. Bare å fylle bilen med diesel og la kart og navigator føre frem

Ramme gård Hagedager og Vårfest 6-7 juni
Ramme er i følge meg den vakreste hagen i Norge. Noen vil vel kalle den en park, ikke jeg, jeg kaller den en hage. Og den er virkelig vakker i begynnelsen av juni. I fjor falt det slik at Rhododendron, Magnolia og Gullregn (maaaange) blomstret på en og samme tid. Utrolig flott! Og gullregnen som omkranser Magnoliadalen lukter himmelsk. Man kan kjøpe skjeldne, busker, trær, stauder og Rhododendron fra gården, spise god økologisk mat/kaker, la ungene boltre seg ute og besøke hagen med eller uten guide. Ramme tar minibankkort.
Se noen av mine bilder fra Ramme i fjor høst

Botanisk hage Vårtreffet 7 juni fra 10 – 15
Botanisk hage er vakker på denne tiden, kamera er et must. Vil også anbefale kontanter da det er mye fint å få kjøpt. Kom hjem med iris, stauder og noen sommerblomster i fjor. Det var også en egen urte/grønnsaker stand i fjor.
Det er også en veldig hyggelig cafe på stedet og anbefaler gjerne hjemmelaget Karbonade og tilslørte bondepiker. Vi på forumet Hagegal treffes som regel ute i Cafeens uteservering, og dette er veldig trivelig.


Planteloppemarked lørdag 6. juni Sten Menighetshus

1400 Planteloppemarked på Sten menighetshus med kafe
Loppa. Planteauksjon kl. 1445
Her pleier vel også kontanter å være lurt, husker ikke om de tar kort.
Fant mange iriser, Jeffersonia Dubia og litt annet spennende her i fjor.

Ramme Gård

Kommentarer