Identifiseringshjelp i vårhagen?

Noen som vil hjelpe meg med å gjenkjenne disse plantene i vårhagen min?
Om du klikker på bildene får du stooor versjon ;)

Bilde 1, Kan dette være en Veronica?
 


Bilde 2
 


Bilde 3
 


Bilde 4
 
Posted by Picasa


Bilde 5


Oppdatert:
Jeg tror da jeg har følgende liste:

Bilde 1
Forglemmeiei

Bilde 2
Allium senescens ssp. montanum

Bilde 3
Veronicka Scmidtiana

Bilde 4
Vet fortsatt ikke, men tror mer på en kuletistel ting, enn en hauchera. Jeg har sådd diverse Eryngiumer de siste årene uten at noen av dem har blitt noe særlig suksess.

Bilde 5
Jeffersoni Dubia

Takk for all hjelp!

Kommentarer

Anonym sa…
nr 1 vil jeg tro er forglemmegei, og den siste tror jeg er en heuchera. Nr 2 er en staude, men litt usikker på hvilken. nr 3 kan være et ugras...
Anonym sa…
Hei, snublet innom her. Tipper også forglemmegei på første. Nr 3 er ganske bestemt et ugress, 4 er en heuchera. 2 og 5 kan jeg ikke si noe om. Koselig blogg :-) Nå snubler jeg videre.
Maiblomst sa…
Eg syns også at nr 4 ser ut som heuchera. Nr 3 minner meg om erodium manescavi.
elle-melle sa…
Nr.2 ligner på en eller annen daglilje.
Ellers er jeg enig i at den første er forglemmegei,
nr 3 kjenner jeg ikke.
nr.4 Heuchera og
nr 5 var litt vanskelig å se ordentlig.
Eranthis sa…
Kan nr 5 vera ein Jeffersoni?