Søndag i vårhagen

I dag fikk jeg tatt en time i hagen. Dette er den første timen med noe annet enn knoppespotting hittil i år.
Jeg fikk kantestukket alle bedd unntatt jordbærlandet. Jordbærlandet var for frossent foreløpig. Ellers har jeg plukket unna litt nedfallskvist, ryddet litt i barnehagen, kastet fjorårets ettåringer etc. Utrolig godt å være ute i egen hage.

Jeg fikk ikke tatt opp alle gulerøttene i fjor, og ble ganske forundret over at de nå står å spruter i kjøkkenhagen. Kan jeg spise disse tro?

Jeg vurderer å klippe ned lavendelene nå. Er det smart tro?
Noen sier om våren, og noen sier etter blomstring. Har du en suksesshistorie eller erfaringer er jeg lutter øre!

Scillaene kommer sprutende opp i gresset og de er såå søte!

Påskeliljene i rosebeddet kommer som seg hør og bør i påsken :)


Scillaen i gresset


Vi har veldig tørr tomt, og med naboens større trær må man være kreativ for å sikre vanning. Her er det tybasten og Magnoliaen som får litt starthjelp.


Veronica gentianoides på vei. Jeg er veldig glad i Veronicaer, og om jeg skulle begynne å spare på noe, så må det være disse søte blå!


Krokusen er straks ferdig med sin jobb!



Kantestikking i kjøkkenhagen. Bare "jordbærlandet" øverst til høyre som var for frossent for stikking. Jeg skal forhåpendtligvis kjøpt plank for å få kantet disse beddene og gruset i gangene. Små elvegrus er det jeg har lyst på i gangene. Skal også få på plass ett nytt gjerde. Vil ikke har hunden inn i kjøkkenhagen. Naturgjødsel er ikke alltid bra.

Kommentarer

Mari sa…
Tror ikke gulrøttene er noe gode lenger, men hvis du sparer dem så kommer de mest sannsynlig med blomster! Jeg har hatt latt noen overvintre de siste par åra bare for å få noen blomster. De holder seg godt til snitt. I fjor fikk jeg ikke en eneste gulrot :( så da får jeg "plante" noen kjøpegulrøtter, for blomster det vil jeg ha :)