Det rocker i ærverdige Nationaltheateret


Mange vil si jeg henger langt bak i denne oppdagelsen. Veldig mange har allerede fått med seg denne forestillingen.
Verdiløse menn.
Fysj så imponert jeg ble når vi var å høstet julegaven fra Eirik og Felicitas.
Veldig bra skuespillerprestasjoner. Særlig Gard B. Eidsvold (Ben står for Bjørnstjerne :) og Marte Engebrigtsen gjør utrolig gode rolletolkninger!!!
Og jeg bør vite hva jeg snakker om som jobber i Posthuset/Postgirobygget. Vi har mange som står å sover/henger/doper seg, med hodet tungt hengende på kneskålene i vårt nabolag.


Særlig en sang satte seg skikkelig fast på hjernen. Annie:


Jeg er veldig glad i lysekroner, denne hang og skalv i takt med de eldre damene som hadde forvillet seg inn på teateret denne kvelden.



Om du ikke har sett denne forestillingen, syns jeg du sporenstraks skal forsøke å skaffe deg billetter!

Kommentarer

Elin sa…
Ja, du er skikkelig etter asså, Lin! Jeg så den for leeenge siden! ;-)
Så den på Torshov teateret, og der er scenen veldig intim og nære publikum, så det var veldig intenst.
Kjempemessig forestilling! Jeg var veldig imponert over skuespillerprestasjonene jeg óg. Over 2 timer i varme spotlight'er, med dunjakke, knekk i knærne og sånn sakte "dophue-prat". Må ha vært slitsomt? Det rocket bra med de gamle Jokke-sangene, og vi sang med, men egentlig veldig trist også. Teksten i sangene skildrer jo det livet han og vennene hans levde, og det var jo bare fyll og elendighet... Og han derre Smith hadde jo vært borti litt av hvert! Pussig skrue ;-)
Tenker på dem når jeg ser ut av vinduet på jobben, og rett ned på narkovrakene nede på plata. Der setter de sine skudd i lysken og rett i halsen, og så flater de rett ut på gresset etterpå. Tragiske skjebner, for et liv de har.
Får en til å tenke på at vi selv har det egentlig veldig, veldig bra! Hus, jobb, familie og helsa i behold, kan ikke klage på noe da? :-)