Favorittsalaten


Jeg har tidligere blogget om min favorittsalat Påls Salade au Chevre chaud. Her kommer en annen favoritt. Jeg fikk noe lignende denne i kantina på jobben en dag, også har jeg laget min egen vri på den.

Lins pære og oste salat
Til 2 porsoner:
Valgfri grønn og eller rød salat
1 stor neve halve druer
1 stor pære i terninger
1 liten pose ristede cashewnøtter
Tallegio i terninger

Ha over en vinagrette eller bare olivenolje.
Om du vil kan du bytte ut Cashew med andre nøtter eller kjærner.
Tallegioen (Prøv Menybutikken) kan byttes ut med feks. lagret jarlsberg, eller din favorittost.
Jeg liker litt futt i osten og Tallegioen synes jeg er nydelig. Den har en skikkelig smak, men er så rundt og fin, at selv osteskeptikere liker den :)

Når du rister cashewnøtter, IKKE gå fra. De er litt trege i starten, og plutselig er de mørke. De skal bare være litt gylne på hjørnet :)

Bon apetit!

Kommentarer

Druer og frukt i salat er mystisk undervurdert. Det er jo så godt!
Flott oppskrift det der, den inspirerte :D