Lokal Sushi anbefales + vintips

Jeg har stadig blitt anbefalt å prøve Sushibaren på Kolbotn, og etter å også ha fått et vintips til Sushi, bestemte vi oss i går for å teste begge.
Café Crema (ved hovedinngangen til Kolben) er en liten Sushibar, men helt greie priser. Det virker rent og orntlig, og vi fikk god hjelp mht oppbevaring av maten frem til middagstid osv.
Pål bestilte en Sushi stor 20 biter til 199,- og jeg en medium Sashimi med 16 biter til 164,-
Vi reiste dit og hentet maten :)
Maten var nydelig! Også så utrolig digg å kunne spise det hjemme! Anbefales!!!
Adressen er Strandliveien 1, og tlf: 66820080.

Vintipset var en østerisk Riesling ved navnet: Domäne Wachau - Weingârten Weissenkirchen Riesling Reserve 2008. Den er tørr og nesten perlende med en bløt og søt avslutning som passer perfekt til sushi og dens smakssterke tilbehør (wasabi og ingefær). nam nam


Kommentarer

Eirik sa…
Så fint dere hadde anrettet det på tallerkenen!
Lin sa…
:) den kom sånn! Vi bare løftet den forsiktig over!!
Vi var på samme sted, på Kolben kino og så Knerten. :)
Alt godt sa…
Deilig! Eg et sushi kvar tirsdag, før korøving. Men no har eg ikkje stemme, så i morgon blir det ikkje sushi på meg.
Lin sa…
For meg er det STOR forskjell på sushi. God sushi smaker frukt og godt... vanlig sushi smaker helt ok og mer fisk liksom. Kanskje ikke så rart, da det jo faktisk er fisk... :)

Om noen har gode restaurantgtips utover de selvsagte; Noodie og Alex, så er jeg lutter øre!