Evensong

På torsdag skjedde noe pussig. Jeg og fine venninne Anne fikk mer eller mindre tilfeldig med oss Evensong i Uranienborg kirke. Evensong er en gammel angelikansk kveldsmesse der stort sett alt budskap skjer i sang. Koret Uranienborg Vokalensamble sang mange salmer alene og sammen med presten.
Ikke så tilfeldig sang Anne "alt" der inntill forrige uke.

Arrangementet Evensong var en del av en ukes feiring av kirkens nye og mye etterlengtede orgel.

Om jeg er humanist og ateist eller agnostiker vites ikke, kristen er jeg iallefall ikke, men jeg virkelig nøt stemningen, musikken, lysene og min egen ro! Fullstendig magisk!!!










Bildene er tatt med mobil før messen. Under selve messen var kirken mer enn halvfull.

Kommentarer

AnneKa sa…
Mmm, kan tenke meg det var stemningfullt:)
Anonym sa…
Evensong er fantastisk. Om du noensinne besøker England - gå til Evensong. Lokal kirke, eller en av de store katedraler, dette kan de der borte..
Lin sa…
Jeg skal til England til lørdagen! :)
Tusen takk for tips! Jeg er "mye" i England og skal definitivt sjekke omegn om noen kirker har Evensong der. Heter Evensong på engelsk og sant?

Det jeg lurer på er om dette er en vanlig greie? Altså kan jeg til stadighet finne slikt både her i Akershus og Oslo, og i England, eller er det en sånn en gang i året greie?