Stopp en halv!


Så har det altså skjedd igjen. Og kanskje også mer enn før.
Klærne mine har blitt for små…
Etter at løpeskoa måtte plasseres på hylla (har fortsatt mye vondt i leggene), har klærne blitt mye fortere små, enn normal fart.
ERGO… noe MÅ gjøres og det fort. Man kan da ikke gå på jobb i nattkjolen.

Jeg kryper da altså til korset, og gjør det eneste som funker for meg… vektklubben.
Rote frem kokebøkene fra Grete Roede, og hive en del ting fra skaper og skuffer.
Ut å handle litt dyrere og mye sunnere mat.
Inn med Knekkebrød, makrell i tomat, lass med egg, alltid frukt i fruktkurven, fylle grønnsaksskuffene fra Brugata og selvsagt 4 forskjellige pakker med buljong. Grete Roede oppskriftene har kun helfabrikata ingredienser, bortsett fra buljong. Buljong er undervurdert synes jeg(og tydeligvis Grete og dattern!).
Så da blir tallerkenen atter delt i tre
¼ del pasta, ¼ del kjøtt og ½ del grønnsaker og frukt.

Mat skal veies, innholdsdeklarasjoner skal leses, og alt skal registreres i vektklubben. Puh… tenk at jeg er så glad i mat og snop, at jeg må alt dette for å få kontroll.
Ganske så avslørende :(

MEN når det er sagt, så digger jeg smaken på maten i bøkene fra Roedejentene, jeg liker også å lage mat med familien, og de liker det de og.

Målet i første omgang er: Inn i den sorte dressbuksen fra M&S og ned 1,5 kilo innen lille julaften!
Startstreken er passert og jeg er i gang!
Heia meg!

Kommentarer

Tove sa…
Du er ikke den eneste, selv om det er en mager trøst. Vi har testet ut karbohydratfri mat og det funker helt utrolig bra. Man blir faktisk tynnere på de rette stedene. Mystisk. Bakdelen er at det er vrient å være sosial i matveien. Alle synes du er litt rar når du ikek vil ha brød, potet, pasta og ris. Lykke til.
Lin sa…
Jeg vil gjerne lage mat som alle hos oss kan spise. Karbohydratmat er nesten det eneste min sønn liker...
Jeg har tenkt at når han flytter hjemmefra kan jeg kjøre de diettene jeg vil.
Frem til det så bruker jeg Grete og Jeanette, så spiser vi alle det samme. :)
Det tar litt lenger tid på den måten, men jeg får heller være tolmodig!