Shopping i England!

Jeg planlegger Englandstur, og håper jeg får plass til alt på flyet hjem. :)
Jeg har MYE jeg skal handle.
Dette er mine favoritter når jeg handler/shopper i London / England:

Jigsaw
Jigsaw er en utrolig søt butikk. De har feminine jobbklær, og er særlig gode på dresser, kjoler og lekre vesker. Ikke veldig billig, men ååå så digg kvalitet! En dress ligger på rundt 3000 kr.
Denne kjolen er VELDIG meg, og står øverst på ønskelisten.

Borders
Borders er min favorittbokhandel. De har lass på lass med faktabøker. Alltid maaange etasjer, og alle jeg har vært i har en Starbucks der du kan smuglese litt i bokhandelens bøker. De har mengder av hagebøker, bilbøker, interiørbøker. Her finner du garantert en bok til nerder uansett hvilket fagområde! Selvsagt har de masse skjønnliteratur, og også mye flott papir, notatbøker og penner.
Denne boksen med Jane Austens samlede (6 stk) innbundet til ca 300 kr har jeg tenkt å trøkke med meg i håndbagasjen.

COS
COS har jeg blogget om før. Utrolig mye lekkert jobbtøy i sort og noen diskret lekre jordfarger og noen få knalle farger. Pokker at denne ikke er i Norge. Kvaliteten ligger mellom HM og Mexx, og det gjøre prisene også :)


Topshop
Topshop er jo på vei til Norge! I mellomtiden kan vi reise til England og kuppe der. Det er SÅ stas å reise til den o store flaggskipbutikken i Oxford street i London, som har ALT!! Jeg har egentlig veldig lyst på denne blazeren.
Blazer blir i motebildet litt til sant?


Starbucks
Dere kan si akkurat hva dere vil, INGEN kaffe er såå god som på Starbucks. Dog hender det at jeg blir betjent ei litta kinesisk bærte på 16, som svir melken, men som regel er det superstas. Både denne Gingerbread Latte (kun 60 kcal), Chai Latte, vanlig Latte og Americano er skikkelig nyyydelig!


Wittard of Chelsea
Denne teen har jeg ikke testet før, men er på listen min. Koster 4£.

Om du liker Chai te eller latte, så MÅ du prøve denne. Den er en krydderblanding du koker opp i melk. Altså slik Chai egentlig skal være, eller var før noen kom og puttet masse besk sort te i den.

Wittard har masse deilig porselen, ikke super billig (kanner koster rundt 200 kr og koppene rundt 70 kr) men masse koselige mønster og tema i større serier. Seriene holder i mange år, så her kan man samle! Denne samler jeg og mamma på!


Boots
På Boots har de mye bra og billig. Boots i Norge er bare en vag skygge av sin moder i England. De produktene som her nevnes selges ikke i Norge.

E45 serien er magisk. Lukter ikke noe, men gjør mirakler på alt fra eksem til tørre albuer. Jeg bruker den på leggene og de blir utrolig jevne og shiny av denne kremen. Bøtta koster rundt 3£

Paracet koster niks og ikke noe i England. Jeg har brukt disse i flere år uten bekreftede bivirkninger :) En pakke med 16 tabeletter koster latterlige 0,3 £.


Denne saken er ren magi. Den hjelper faktisk mot fyllesyke. Perfekt 1. nyttårsdag når man skal til bestemor etter Champagnetest og morro dagen før :)Er nok også helt grei om du skal på jobb dagen etter julebordet.

Denne er skikkelig god. Jeg sliter litt med slikt om vintern, men denne deoen er rimelig 2,7£ for 100 ml og VELDIG dekkende hele dagen lang. Den setter nok litt flekker inni mørke klær, men vaskes greit av.


Jack Wills
Jeg digger "koseklær" og Jack Wills har passform til meg, og klærne kan vaskes og vaskes og vaskes! Kulle herreklær har de og!:)JACK WILLS



Har jeg glemt noe? Har du andre favoritter så er jeg veldig takknemlig om du kommenterer dem her!

Kommentarer

Elin sa…
Digger BOOTS i England, for de har så mye "bli-bra-produkter", som ikke finnes i Norge. Har vel sammenheng med innholdet på varedeklerasjonen kanskje? Feks rosa og turkise hostesafter, og mirkaledrikker som "solbærtoddy inkl vitaminer, solhatt, paracet ++".
Kjøp gjerne med noe sånt til meg når du er der. Perfekt for å kurere gruff! ;-)