Frø i jorda i dag


Så er følgende gjeng med frø i jorda:

Fioler fått av mamma - Viola Tricolor
Vanlige ville blåklokker - Campanula roundifolia (ut i snøen)
Blåøye - Nemophila Menziesii (planterommet)
Månedsjordbær - Fragaria cesca car semperflorens (mørkt i boden under trappen)
Oljeplante - Ricinus Communis (frø lagt i vann, såes i morgen)
Fagerfrøstjerne - Thalictrum rochebrunianum (i stua)
Porselinsanemon - Anemonopsis macrophylla (varm-kald-varm)
Dierama pulcherrimum - (Rett i kjøleskapet)
Bluebell - Endymion non-scriptus (rett i kjøleskapet)
Vanlig Stjerneskjerm - Astrantia Major (varm-kald-varm)
Dyp rød stjerneskjerm - Astrantia Major- Ruby Cloud (varm-kald-varm)
Stor Stjerneskjerm - Astrantia Maxima (varm-kald-varm)

(foreløpig plassering i parantes :)

Jeg noterer også spiring på Prydtobakk og Solhatt i helgen!

Kommentarer

Hei,
hvor lang spiretid har du hatt på Fagerfrøstjerne? Fortsatt svart jord hos meg...
Lin sa…
Min Fagerfrøstjerne spirte aldri :(
Jeg har kjøpt alle ekemplarene jeg har (3 forskjellige) på Ramme Gårds hagedager.
Og jeg skal kjøpe flere i år også om de har for salg.

Beklager Grethe at jeg ikke har noe tips her!
Prøv Hagegal.info