Skihunden Bilbo ligger i hardtrening innfør sesongen


Ja så er Bilbo endelig haltfri og igang med treningsprogram.
Jeg nevnte så vidt for ham her om dagen at nå som han var så gammel og så ofte halt... ja så blir det nok ikke noe skiturer på ham. Han ble skikkelig furten og sur, og bedyret tungt at dette var bare tøys og fanteri. Han var slett ikke sååå gammel. 11 år er ingen alder.

Så da blir det altså slik... Bilbo vil trenes opp.

Vi startet programmet i dag. 4,5 kms tur på golfbanen. Vi forsøkte å unngå de værste bakkene da det er i uttforbakkene at hoftene og skuldrene svikter.
Som så mange andre toppidrettsutøvere klarte ikke Bilbo å holde igjen når han først var ute å trente, og jeg tror nok det kan bli endel støle muskler de nærmeste dagene.
Jeg hadde mitt svare strev å holde ham igjen i starten. Han hadde et voldsomt fokus, bånn gass fra første tak. Etter 3 km var han helt knekt og hang med halen bak meg i løypa. Han skyldte på dårlig gli og dårlig feste, men vi vet nok begge at her er det lenge siden sist som er årsaken.

Uansett hadde vi en knall tur, og dette er bare starten.... Snart er han klar for Hafjellsesongen!

Kommentarer

Anne :) sa…
He he, typisk å skylde på utstyr og føre! Men trodde det vanligvis gjaldt for eldre menn og ikke for eldre Bilboer :-)
Lin sa…
Boys will be boys!
:)