Årets første luking

Endelig så var det tid til litt luking!
Jeg har ett bedd utenfor kjøkkenvinduet som alltid er skikkelig tidlig påån. Snøklokkene blomstret for lengst, krokusen er snart ferdig og en mende planter er i full vigør.
I dag tok jeg derfor med meg noen bøtter med mildt gjødselvann, saks, rake og spade og ruslet ut. Utrolig mye fugler ute i dag. Har trekkfuglene kommet?

Selv om ugresset ikke har gjort så mye ugang over jorda ennå, så står det ikke på action under jorda. Lite skudd med laaaaang saftig rot.



Bånn gass her altså!



Fem marihøner satt musestille under noen blader. Når jeg tok bort bladene ruslet de litt rundt. Jeg la bladene pent tilbake på plass etter photoshooten :)


En haug mark var kommet på jobb i dag også. Så iallefall 10 stykker. Jeg er veldig glad i mark, men den ene var lillefinger tykk. Ikke veldig søt... Sikkert nyttig selvom!


Slik ble det altså! Kantskjæring får vente til neste helg.


Denne søte lille står på trappen og roper på våren for meg!


Til helgen skal kjøkkenhagen til pers. Jeg skal fjærne ett lass barnnåler, kongler og grener, luke, gjødsle og så grønngjødsel. Håper også å få sådd gressfrø på de bare flekkene. Ugresset må ikke få førsteprior :)


Kommentarer

Heldige du som har så mye snøfri hage. Her på Romerike går det nok litt treigere. Kos deg med våronna!
Anne :) sa…
Nå er det vår!!!!
Ladybird sa…
Vårtegn, noe av det beste som finnes :)