Til krig mot bladlusa



Pokker så grinete jeg blir når jeg gang på gang må gi tapt i spyle, skylle og knipe bladlus krigen. Nå har jeg mistet 3 tomatplanter, 35 Blåøye (Nemophila menziesii) og nå er de igang med stokkrosene mine :(

Så nå i dag har jeg formelt gitt opp og skal igang å blande Lins ikke så veldig superduper mixtur til å spraye på plantene på planterommet:
1,5 ss Grønnsåpe
1,5 ss Rødsprit
1,5 ss Bakepulver
1 liter vann

Vet ikke helt hvor denne blandingen kommer fra, men har notert fra tidligere år at denne funker helt ok.

Wish me luck!

Kommentarer

Hilde sa…
hER TRIVES OGSÅ BLADLUSA§!!!! Jeg har sprøytet mange ganger allerede, men skal prøve meg på blandingen din i morgen!!! De små uhyrene sprer seg jo med lynets hastighet!
Hilde
Vivishagerom sa…
Takk for lusetips!
Anonym sa…
Jeg brukte 1-2 ss grønnsåpe og 1 ss klorin i 1,5 liter vann når bladlusene gikk amok i blomkarsen min i fjor! Det funket veldig bra! Lykke til med kampen :-)

Helena