Prøver å redde noen planter ved å flytte dem ut

For å sikre at færrest mulig av plantene får rundjuling av bladlus har jeg flyttet de tøffeste gutta ut i minidrivhuset på dagtid.
Jeg lukker foreløpig døren da det blåser surt.

En balje Oljeplante - Ricinus Communis
Noen Zinna
En haug kryptimmian
En Nicotina
En gjeng sukkererter
En Isop

Disse er altså blitt flyttsamer og flytter inn og ut med solen. Ut i minidrivhuset på morgenen før jobb dør igjen, dør åpnes klokken fem og står oppe om ikke vind til plantene flytter inn i gangen i nitiden på kvelden. Timian, Jordbær og Tagetes har allerede vært flyttsamer i 3 sukessrike dager :)
Når står disse for tur:



Denne gjødselen har jeg brukt nå i to år. Jeg burde vel ha gått igang med Superba og den andre som proffene bruker, men så har jeg ikke rukket å sette meg inn i det. Også merker jeg så god virkning med denne. OG den er også økologisk som er knall for meg som har masse grønnsaker og frukt i planterommet :)
Den løser seg opp i vann på hundredeler, og er rett og slett problemløs!

Kommentarer