Todolist for hagehelgen:

Denne helgen blir fiiiiiin, men travel:

Klippeliste roser
Lage total liste over alle mine roser og gruppere de i grupper etter hvordan de skal klippes. Noen som har gode kilder til beskjæringssider for roser er jeg kin!
Vil være klar til Bjørka spretter :)

Luke ferdig rosebeddet
Nå som jeg endelig har funnet Jeffersonia dubia (min favoritt i hagen) tør jeg igjen tråkke rundt oppi beddet. Er så redd for å tråkke på noe fint :)

Kantstikke ring og luke under alle trær
Epletreet, Duftskjærsmin, 2 Hurdalsroser, 1 klatrerose Emilie, 1 Magnolia Stellata, Keiserkrossved, Sydbøk og et Elefantgress. Disse står i dag og vasser i gress :(

Vanne
Holde plensådden våt. Jeg har også sådd ringblomster og valmuer ute.

Så erteblomster inne
Jeg skal så erteblomster inne, samt gå over frøbunken for å se om noe mer skal såes i år. Tror jeg er ajour.

Lese
Jeg skal iallefall ha 15 timer lesing på kurset mitt

Kose meg med en vin
Jeg har kjøpt meg en god flaske hvitvin (Prà Soave). Den får nok tre kvelder å gå på :)

Jeg er hjemme alene med Jacob i helgen, og vi skal kose oss skikkelig. Blir nok litt hver for oss, men noe sammen og! :) Kanskje en sykkeltur?

Jeg er egentlig ikke noe glad i gule blomster, men når jeg ser denne kantet med Gullregn, så blir jeg i tvil :)

Kommentarer

pepperkverna sa…
Duverden for en hageiver1 her må jeg nok tilbake for å lære mer...Hege
Lin sa…
Ja hageiver skal det IKKE stå på. Det er nesten helsefarlig hvor dilla jeg får på ting... :) og de siste 10 årene har det vært hage.

Du er hjertlig velkommen tilbake!

Du har forøvrig en veldig fin blogg som jeg stadig er innom! nam nam :)
inOslo sa…
ha ha er det Allium som har dukket opp. Bildet ditt avslørte at mine er på vei også. Hadde helt glemt dem bort :-)