Fuglehuset har fått beboere

For en tid tilbake laget jeg et fuglehus. Fikk litt hjelp!
Pål og Jacob har "montert" det til naboens tre, som står så godt som halveis innpå vår tomt. Vi fikk låne det :)

Forrige uke så jeg aktivitet rundt huset uten at jeg klarte å se hvilken fugl det var. Ikke så rart kanskje da jeg aldri har sett Svarthvit fluesnapper her hos oss før!

Her kommer far først. Sjekker at alt er i henhold til plan



Hvor blir du av mor roper han og speider etter henne


Lettere oppgitt over maset kommer hun etter


Jeg vet ikke hvor langt i prosessen disse eggen er... om de er lagt? Jeg sjekket litt på nettet, og der står det at de legger 5-7 egg i slutten av mai, og det er jo nå.

Slik låter den >

Urbane Svarthvit fluesnappere i Osloområdet driver ofte med flerkoneri, og har flere ikke så veldig sjarmerende trekk. Vakker er den selvom! Vi får håpe kona her, får han sin mann i alene, og at hun får sine små. Hun ruger i ca 14 dager før eggene klekker. Og ca 14 dager etter det sier alle takk og farvel, og reiser til skogs. I September sier alle adjø til Norge og stikker på vinterferie i Vest Afrika.


Denne karen skal ikke til Vest Afrika. Han blir her, og godt er det! Jeg er veldig glad i meiser generelt!

Kommentarer

Jeg har en sånn kar rett utenfor soveromsvinduet jeg :) hehe, han synger og synger for å prøve å få seg en kone, men foreløpig ikke noe skimt av henne.
Hyggelig at du har fått beboere i kassen din da, håper du får se de små også :D

(jadda, jeg veit, jeg er treg på å kommentere, men bedre sent enn aldri? så posten når den kom, og ble missunnelig på damen din, men har ikke vært i så veldig til kommentarform i det siste)
Lin sa…
Hunnen er litt mindre ekstravagant, men sååå søt synes jeg!

Ingen klager her Anne! Jeg synes det er kjempekoselig å få kommentarer uansett når på året :)